<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</dc:title>
<dc:creator>Miguel Moneo, Jorge</dc:creator>
<dc:contributor>Caballé Llobet, Santiago</dc:contributor>
<dc:contributor>Xhafa, Fatos</dc:contributor>
<dc:contributor>Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)</dc:contributor>
<dc:subject>aprendizaje on-line</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge on-line</dc:subject>
<dc:subject>e-Learning</dc:subject>
<dc:subject>evaluación on-line</dc:subject>
<dc:subject>evaluació on-line</dc:subject>
<dc:subject>e-assessment</dc:subject>
<dc:subject>seguridad de la información</dc:subject>
<dc:subject>seguretat de la informació</dc:subject>
<dc:subject>information security</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje colaborativo on-line</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge col·laboratiu online</dc:subject>
<dc:subject>on-line collaborative learning</dc:subject>
<dc:subject>confianza</dc:subject>
<dc:subject>confiança</dc:subject>
<dc:subject>trustworthiness</dc:subject>
<dc:subject>predicción</dc:subject>
<dc:subject>predicció</dc:subject>
<dc:subject>prediction</dc:subject>
<dc:subject>Seguretat de la Informació</dc:subject>
<dc:subject>004</dc:subject>
<dc:description>L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.</dc:description>
<dc:description>El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.</dc:description>
<dc:description>This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.</dc:description>
<dc:date>2017-01-13T09:22:44Z</dc:date>
<dc:date>2017-01-13T09:22:44Z</dc:date>
<dc:date>2015-10-02</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/399030</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>122 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field element="contributor" mdschema="dc">Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)</dim:field>
<dim:field authority="3cc81eb1-75cb-4ff6-88c2-a2d0ccbccce5" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Miguel Moneo, Jorge</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremail">jmmoneo@uoc.edu</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field authority="70f97743-710e-4409-9932-6d6e4637242c" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Caballé Llobet, Santiago</dim:field>
<dim:field authority="1446404c-5eea-4a0f-9854-7cfe13c73073" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Xhafa, Fatos</dim:field>
<dim:field element="contributor" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">false</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2017-01-13T09:22:44Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2017-01-13T09:22:44Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2015-10-02</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/399030</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="abstract">This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.</dim:field>
<dim:field element="format" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="extent">122 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="iso">eng</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat Oberta de Catalunya</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc" qualifier="uri">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">aprendizaje on-line</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">aprenentatge on-line</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">e-Learning</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">evaluación on-line</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">evaluació on-line</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">e-assessment</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">seguridad de la información</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">seguretat de la informació</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">information security</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">aprendizaje colaborativo on-line</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">aprenentatge col·laboratiu online</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">on-line collaborative learning</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">confianza</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">confiança</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">trustworthiness</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">predicción</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">predicció</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc">prediction</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="other">Seguretat de la Informació</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="udc">004</dim:field>
<dim:field element="title" lang="en_US" mdschema="dc">An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" lang="en_US" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</title>
<creator>Miguel Moneo, Jorge</creator>
<contributor>jmmoneo@uoc.edu</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Caballé Llobet, Santiago</contributor>
<contributor>Xhafa, Fatos</contributor>
<contributor>false</contributor>
<subject>aprendizaje on-line</subject>
<subject>aprenentatge on-line</subject>
<subject>e-Learning</subject>
<subject>evaluación on-line</subject>
<subject>evaluació on-line</subject>
<subject>e-assessment</subject>
<subject>seguridad de la información</subject>
<subject>seguretat de la informació</subject>
<subject>information security</subject>
<subject>aprendizaje colaborativo on-line</subject>
<subject>aprenentatge col·laboratiu online</subject>
<subject>on-line collaborative learning</subject>
<subject>confianza</subject>
<subject>confiança</subject>
<subject>trustworthiness</subject>
<subject>predicción</subject>
<subject>predicció</subject>
<subject>prediction</subject>
<description>L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.</description>
<description>El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.</description>
<description>This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.</description>
<date>2017-01-13</date>
<date>2017-01-13</date>
<date>2015-10-02</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/399030</identifier>
<language>eng</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</rights>
<rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat Oberta de Catalunya</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Miguel Moneo, Jorge</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2015-10-02</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/399030</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprendizaje on-line</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge on-line</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">e-Learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">evaluación on-line</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">evaluació on-line</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">e-assessment</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">seguridad de la información</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">seguretat de la informació</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">information security</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprendizaje colaborativo on-line</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge col·laboratiu online</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">on-line collaborative learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">confianza</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">confiança</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">trustworthiness</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">predicción</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">predicció</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">prediction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprendizaje on-line</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge on-line</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">e-Learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">evaluación on-line</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">evaluació on-line</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">e-assessment</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">seguridad de la información</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">seguretat de la informació</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">information security</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprendizaje colaborativo on-line</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">aprenentatge col·laboratiu online</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">on-line collaborative learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">confianza</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">confiança</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">trustworthiness</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">predicción</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">predicció</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">prediction</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">[Barcelona] :</subfield>
<subfield code="b">Universitat Oberta de Catalunya,</subfield>
<subfield code="c">2017</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/399030</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2017 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Miguel Moneo, Jorge,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (122 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="502">
<subfield code="g">Tesi</subfield>
<subfield code="b">Doctorat</subfield>
<subfield code="c">Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)</subfield>
<subfield code="d">2015</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="2" ind2=" " tag="710">
<subfield code="a">Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Caballé Llobet, Santiago,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Xhafa, Fatos,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">o</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-399030" OBJID=" hdl:10803/399030" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-10-22T07:54:33Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_399030">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Miguel Moneo, Jorge</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>jmmoneo@uoc.edu</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Caballé Llobet, Santiago</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Xhafa, Fatos</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>false</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2017-01-13T09:22:44Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2017-01-13T09:22:44Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2015-10-02</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/399030</mods:identifier>
<mods:abstract>L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>aprendizaje on-line</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge on-line</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>e-Learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>evaluación on-line</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>evaluació on-line</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>e-assessment</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>seguridad de la información</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>seguretat de la informació</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>information security</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprendizaje colaborativo on-line</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge col·laboratiu online</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>on-line collaborative learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>confianza</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>confiança</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>trustworthiness</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>predicción</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>predicció</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>prediction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_399030_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_399030_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/1/Jorge%20Miguel%20Moneo_tesi%20doctoral.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>d31318f82fc9c8fb89fa886d031a8182</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>3786369</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>Jorge Miguel Moneo_tesi doctoral.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_399030_6">
<techMD ID="TECH_T_10803_399030_6">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/6/Jorge%20Miguel%20Moneo_tesi%20doctoral.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>18145d40e0c76cb504025acec8f83dd9</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>306965</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>Jorge Miguel Moneo_tesi doctoral.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_399030_1" CHECKSUM="d31318f82fc9c8fb89fa886d031a8182" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_399030_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_399030_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="3786369">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_399030_6" CHECKSUM="18145d40e0c76cb504025acec8f83dd9" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_399030_6" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_399030_6" MIMETYPE="text/plain" SEQ="6" SIZE="306965">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_399030" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Miguel Moneo, Jorge</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2017-01-13T09:22:44Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2017-01-13T09:22:44Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2015-10-02</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/399030</mods:identifier>
<mods:abstract>L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.</mods:abstract>
<mods:abstract>El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.</mods:abstract>
<mods:abstract>This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>eng</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>aprendizaje on-line</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge on-line</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>e-Learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>evaluación on-line</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>evaluació on-line</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>e-assessment</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>seguridad de la información</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>seguretat de la informació</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>information security</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprendizaje colaborativo on-line</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>aprenentatge col·laboratiu online</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>on-line collaborative learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>confianza</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>confiança</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>trustworthiness</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>predicción</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>predicció</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>prediction</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Miguel Moneo, Jorge</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>jmmoneo@uoc.edu</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Caballé Llobet, Santiago</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Xhafa, Fatos</datacite:contributor>
<datacite:contributor>false</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)</datacite:contributor>
<dc:subject>aprendizaje on-line</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge on-line</dc:subject>
<dc:subject>e-Learning</dc:subject>
<dc:subject>evaluación on-line</dc:subject>
<dc:subject>evaluació on-line</dc:subject>
<dc:subject>e-assessment</dc:subject>
<dc:subject>seguridad de la información</dc:subject>
<dc:subject>seguretat de la informació</dc:subject>
<dc:subject>information security</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje colaborativo on-line</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge col·laboratiu online</dc:subject>
<dc:subject>on-line collaborative learning</dc:subject>
<dc:subject>confianza</dc:subject>
<dc:subject>confiança</dc:subject>
<dc:subject>trustworthiness</dc:subject>
<dc:subject>predicción</dc:subject>
<dc:subject>predicció</dc:subject>
<dc:subject>prediction</dc:subject>
<dc:subject>Seguretat de la Informació</dc:subject>
<dc:subject>004</dc:subject>
<dc:description>L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.</dc:description>
<dc:description>El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.</dc:description>
<dc:description>This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.</dc:description>
<dc:date>2017-01-13T09:22:44Z</dc:date>
<dc:date>2017-01-13T09:22:44Z</dc:date>
<dc:date>2015-10-02</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/399030</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>122 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/1/Jorge%20Miguel%20Moneo_tesi%20doctoral.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/399030/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2017-01-13T09:22:44Z</atom:published>
<atom:updated>2017-01-13T09:22:44Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Miguel Moneo, Jorge</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/399030/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2017-01-13T09:22:44Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/6/Jorge%20Miguel%20Moneo_tesi%20doctoral.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/1/Jorge%20Miguel%20Moneo_tesi%20doctoral.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/5/Jorge%20Miguel%20Moneo_tesi%20doctoral.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</dc:title>
<dc:creator>Miguel Moneo, Jorge</dc:creator>
<dc:contributor>Caballé Llobet, Santiago</dc:contributor>
<dc:contributor>Xhafa, Fatos</dc:contributor>
<dc:subject>aprendizaje on-line</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge on-line</dc:subject>
<dc:subject>e-Learning</dc:subject>
<dc:subject>evaluación on-line</dc:subject>
<dc:subject>evaluació on-line</dc:subject>
<dc:subject>e-assessment</dc:subject>
<dc:subject>seguridad de la información</dc:subject>
<dc:subject>seguretat de la informació</dc:subject>
<dc:subject>information security</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje colaborativo on-line</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge col·laboratiu online</dc:subject>
<dc:subject>on-line collaborative learning</dc:subject>
<dc:subject>confianza</dc:subject>
<dc:subject>confiança</dc:subject>
<dc:subject>trustworthiness</dc:subject>
<dc:subject>predicción</dc:subject>
<dc:subject>predicció</dc:subject>
<dc:subject>prediction</dc:subject>
<dcterms:abstract>L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2017-01-13T09:22:44Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2017-01-13T09:22:44Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2017-01-13T09:22:44Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2015-10-02</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/399030</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/399030">
<dc:title>An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</dc:title>
<dc:creator>Miguel Moneo, Jorge</dc:creator>
<dc:contributor>jmmoneo@uoc.edu</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Caballé Llobet, Santiago</dc:contributor>
<dc:contributor>Xhafa, Fatos</dc:contributor>
<dc:contributor>false</dc:contributor>
<dc:subject>aprendizaje on-line</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge on-line</dc:subject>
<dc:subject>e-Learning</dc:subject>
<dc:subject>evaluación on-line</dc:subject>
<dc:subject>evaluació on-line</dc:subject>
<dc:subject>e-assessment</dc:subject>
<dc:subject>seguridad de la información</dc:subject>
<dc:subject>seguretat de la informació</dc:subject>
<dc:subject>information security</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje colaborativo on-line</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge col·laboratiu online</dc:subject>
<dc:subject>on-line collaborative learning</dc:subject>
<dc:subject>confianza</dc:subject>
<dc:subject>confiança</dc:subject>
<dc:subject>trustworthiness</dc:subject>
<dc:subject>predicción</dc:subject>
<dc:subject>predicció</dc:subject>
<dc:subject>prediction</dc:subject>
<dc:description>L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.</dc:description>
<dc:description>El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.</dc:description>
<dc:description>This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.</dc:description>
<dc:date>2017-01-13T09:22:44Z</dc:date>
<dc:date>2017-01-13T09:22:44Z</dc:date>
<dc:date>2015-10-02</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/399030</dc:identifier>
<dc:language>eng</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat Oberta de Catalunya</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</dc:title>
<dc:creator>Miguel Moneo, Jorge</dc:creator>
<dcterms:abstract>L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat Oberta de Catalunya</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2015-10-02</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">eng</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/399030</dcterms:isReferencedBy>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/6/Jorge%20Miguel%20Moneo_tesi%20doctoral.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">18145d40e0c76cb504025acec8f83dd9</uketdterms:checksum>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/1/Jorge%20Miguel%20Moneo_tesi%20doctoral.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">d31318f82fc9c8fb89fa886d031a8182</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>aprendizaje on-line</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge on-line</dc:subject>
<dc:subject>e-Learning</dc:subject>
<dc:subject>evaluación on-line</dc:subject>
<dc:subject>evaluació on-line</dc:subject>
<dc:subject>e-assessment</dc:subject>
<dc:subject>seguridad de la información</dc:subject>
<dc:subject>seguretat de la informació</dc:subject>
<dc:subject>information security</dc:subject>
<dc:subject>aprendizaje colaborativo on-line</dc:subject>
<dc:subject>aprenentatge col·laboratiu online</dc:subject>
<dc:subject>on-line collaborative learning</dc:subject>
<dc:subject>confianza</dc:subject>
<dc:subject>confiança</dc:subject>
<dc:subject>trustworthiness</dc:subject>
<dc:subject>predicción</dc:subject>
<dc:subject>predicció</dc:subject>
<dc:subject>prediction</dc:subject>
<dc:subject>Seguretat de la Informació</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)</field>
</element>
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Miguel Moneo, Jorge</field>
<field name="authority">3cc81eb1-75cb-4ff6-88c2-a2d0ccbccce5</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="en_US">
<field name="value">jmmoneo@uoc.edu</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="en_US">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Caballé Llobet, Santiago</field>
<field name="authority">70f97743-710e-4409-9932-6d6e4637242c</field>
<field name="confidence">-1</field>
<field name="value">Xhafa, Fatos</field>
<field name="authority">1446404c-5eea-4a0f-9854-7cfe13c73073</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
<element name="authorsendemail">
<element name="en_US">
<field name="value">false</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2017-01-13T09:22:44Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2017-01-13T09:22:44Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2015-10-02</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/399030</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="en_US">
<field name="value">L'objectiu principal d'aquesta tesi és incorporar propietats i serveis de la seguretat en sistemes d'informació en l'aprenentatge col·laboratiu en línia, seguint un model funcional basat en la valoració i predicció de la confiança. Aquesta tesi estableix com a punt de partença el disseny d'una solució de seguretat innovadora, basada en una metodologia pròpia per a oferir als dissenyadors i gestors de l'e-learning les línies mestres per a incorporar mesures de seguretat en l'aprenentatge col·laboratiu en línia. Aquestes guies cobreixen tots els aspectes sobre el disseny i la gestió que s'han de considerar en els processos relatius a l'e-learning, entre altres l'anàlisi de seguretat, el disseny d'activitats d'aprenentatge, la detecció d'accions anòmales o el processament de dades sobre confiança. La temàtica d'aquesta tesi té una naturalesa multidisciplinària i, al seu torn, les diferents disciplines que la formen estan íntimament relacionades. Les principals disciplines de què es tracta en aquesta tesi són l'aprenentatge col·laboratiu en línia, la seguretat en sistemes d'informació, els entorns virtuals d'aprenentatge (EVA) i la valoració i predicció de la confiança. Tenint en compte aquest àmbit d'aplicació, el problema de garantir la seguretat en els processos d'aprenentatge col·laboratiu en línia es resol amb un model híbrid construït sobre la base de solucions funcionals i tecnològiques, concretament modelatge de la confiança i solucions tecnològiques per a la seguretat en sistemes d'informació.</field>
<field name="value">El principal objetivo de esta tesis es incorporar propiedades y servicios de la seguridad en sistemas de información en el aprendizaje colaborativo en línea, siguiendo un modelo funcional basado en la valoración y predicción de la confianza. Esta tesis establece como punto de partida el diseño de una solución de seguridad innovadora, basada en una metodología propia para ofrecer a los diseñadores y gestores del e-learning las líneas maestras para incorporar medidas de seguridad en el aprendizaje colaborativo en línea. Estas guías cubren todos los aspectos sobre el diseño y la gestión que hay que considerar en los procesos relativos al e-learning, entre otros el análisis de la seguridad, el diseño de actividades de aprendizaje, la detección de acciones anómalas o el procesamiento de datos sobre confianza. La temática de esta tesis tiene una naturaleza multidisciplinar y, a su vez, las diferentes disciplinas que la forman están íntimamente relacionadas. Las principales disciplinas tratadas en esta tesis son el aprendizaje colaborativo en línea, la seguridad en sistemas de información, los entornos virtuales de aprendizaje (EVA) y la valoración y predicción de la confianza. Teniendo en cuenta este ámbito de aplicación, el problema de garantizar la seguridad en los procesos de aprendizaje colaborativo en línea se resuelve con un modelo híbrido construido en base a soluciones funcionales y tecnológicas, concretamente modelado de la confianza y soluciones tecnológicas para la seguridad en sistemas de información.</field>
<field name="value">This thesis' main goal is to incorporate information security properties and services into online collaborative learning using a functional approach based on trustworthiness assessment and prediction. As a result, this thesis aims to design an innovative security solution, based on methodological approaches, to provide e-learning designers and managers with guidelines for incorporating security into online collaborative learning. These guidelines include all processes involved in e-learning design and management, such as security analysis, learning activity design, detection of anomalous actions, trustworthiness data processing, and so on. The subject of this research is multidisciplinary in nature, with the different disciplines comprising it being closely related. The most significant ones are online collaborative learning, information security, learning management systems (LMS), and trustworthiness assessment and prediction models. Against this backdrop, the problem of securing collaborative online learning activities is tackled by a hybrid model based on functional and technological solutions, namely, trustworthiness modelling and information security technologies.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="en_US">
<field name="value">122 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="en_US">
<field name="value">eng</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat Oberta de Catalunya</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="uri">
<element name="*">
<field name="value">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="en_US">
<field name="value">aprendizaje on-line</field>
<field name="value">aprenentatge on-line</field>
<field name="value">e-Learning</field>
<field name="value">evaluación on-line</field>
<field name="value">evaluació on-line</field>
<field name="value">e-assessment</field>
<field name="value">seguridad de la información</field>
<field name="value">seguretat de la informació</field>
<field name="value">information security</field>
<field name="value">aprendizaje colaborativo on-line</field>
<field name="value">aprenentatge col·laboratiu online</field>
<field name="value">on-line collaborative learning</field>
<field name="value">confianza</field>
<field name="value">confiança</field>
<field name="value">trustworthiness</field>
<field name="value">predicción</field>
<field name="value">predicció</field>
<field name="value">prediction</field>
</element>
<element name="other">
<element name="en_US">
<field name="value">Seguretat de la Informació</field>
</element>
</element>
<element name="udc">
<element name="en_US">
<field name="value">004</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="en_US">
<field name="value">An information security model based on trustworthiness for enhancing security in on-line collaborative learning</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="en_US">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Jorge Miguel Moneo_tesi doctoral.pdf.txt</field>
<field name="originalName">Jorge Miguel Moneo_tesi doctoral.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">306965</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/6/Jorge%20Miguel%20Moneo_tesi%20doctoral.pdf.txt</field>
<field name="checksum">18145d40e0c76cb504025acec8f83dd9</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">6</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Jorge Miguel Moneo_tesi doctoral.pdf</field>
<field name="originalName">Jorge Miguel Moneo_tesi doctoral.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">3786369</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/1/Jorge%20Miguel%20Moneo_tesi%20doctoral.pdf</field>
<field name="checksum">d31318f82fc9c8fb89fa886d031a8182</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">49</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/2/license_url</field>
<field name="checksum">4afdbb8c545fd630ea7db775da747b2f</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/3/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">Jorge Miguel Moneo_tesi doctoral.pdf.xml</field>
<field name="originalName">Jorge Miguel Moneo_tesi doctoral.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">106</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/399030/5/Jorge%20Miguel%20Moneo_tesi%20doctoral.pdf.xml</field>
<field name="checksum">2b37597d684ae1a4c4740b8db874fb52</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/399030</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/399030</field>
<field name="lastModifyDate">2023-10-10 12:16:04.641</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>