<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391).</dc:title>
<dc:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</dc:title>
<dc:creator>Gregori Bou, Rubén</dc:creator>
<dc:subject>Imagen</dc:subject>
<dc:subject>Conversión</dc:subject>
<dc:subject>Judíos</dc:subject>
<dc:subject>Milagros</dc:subject>
<dc:subject>Image</dc:subject>
<dc:subject>Conversion</dc:subject>
<dc:subject>Jews</dc:subject>
<dc:subject>Miracles</dc:subject>
<dc:subject>5101.10 Religión</dc:subject>
<dc:subject>5504.03 Historia Medieval</dc:subject>
<dc:description>A lo largo del verano de 1391 las juderías de la península ibérica fueron asaltadas. La noche del 9 de julio lo fue la aljama de Valencia, el primer y más agresivo de los pogromos de la Corona de Aragón. Como resultado, la gran mayoría de los judíos fueron forzados a convertirse so pena de muerte. Según la versión de la ciudad, la conversión de los judíos estuvo validada por la voluntad divina, puesto que se sucedieron una serie de milagros, como el incremento del crisma en las parroquias o la aparición de san Cristóbal con el niño Jesús sobre la sinagoga mayor. Así, el pogromo quedaba autorizado, pues el propio Dios había orquestado los acontecimientos y la Corona poco podía hacer para recriminar lo que había sido un designio divino. De entre los prodigios acaecidos, destaca el de san Cristóbal, ya que el relato de la aparición dio lugar a un conjunto de leyendas en las que aquella manifestación del santo devenía en imagen física, que interactuaba con los judíos. Así, puede extraerse de estas lecturas la importancia otorgada a las imágenes, canales de comunicación entre la divinidad y el fiel. Sin embargo, lo interesante no es ya la posterior reconcepción de la historia de su aparición, sino la manera en que deviene en objeto físico, otorgándole una materialidad. Además, la elección de este santo como uno de los protagonistas de la noche del pogromo tiene mucho que ver con su leyenda, en la que destaca la virtud de la conversión. Ello explicaría su elección como patrono de la refundada sinagoga en iglesia bajo su advocación, y en donde se amparó la comunidad conversa, tema que será analizado en el presente artículo.</dc:description>
<dc:description>Throughout the summer of 1391, the Jewish quarters of Iberia were assaulted. The night of July 9 was the turn for the aljama of Valencia, the first and most aggressive of the pogroms of the Crown of Aragon. As a result, the vast majority of Jews were forced to convert or die. According to the version of the city, the conversion of the Jews was validated by the divine will, since a series of miracles took place such as the increase in chrism in the parishes or the appearance of Saint Christopher with the baby Jesus on the main synagogue. Thus, the pogrom was authorized, since God himself had orchestrated the events and the crown could do little to recriminate what had been a divine design. Among the wonders that happened, the one by Saint Christopher stands out, since the story of the apparition gave rise to a set of legends in which that manifestation of the saint became a physical image, one that interacted with Jews. Therefore, it can be extracted from these readings the importance given to images, channels of communication between the divinity and the faithful. However, what is interesting is no longer the subsequent reconception of the history of its appearance, but the way in which it becomes a physical object, giving it materiality. Furthermore, the choice of this saint as one of the protagonists on the night of the pogrom has much to do with his legend, one in which the virtue of conversion stands out. This would explain the choice of him as patron of the re-founded synagogue in a church under his dedication and where the convert community took shelter, a topic that will be analyzed in this article.</dc:description>
<dc:description>Memoria, imagen y conflicto en el arte y la arquitectura del Renacimiento: la Revuelta de las Germanías de Valencia” (HAR2017- 88707-P), financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación/AEI/FEDER, UE.</dc:description>
<dc:description>Humanidades</dc:description>
<dc:description>Institut Isabel de Villena d'Estudis Medievals i Renaixentistes (IVEMIR)</dc:description>
<dc:date>2021-05-19T14:52:53Z</dc:date>
<dc:date>2021-05-19T14:52:53Z</dc:date>
<dc:date>2021-05</dc:date>
<dc:type>article</dc:type>
<dc:identifier>2697-2484</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional</dc:rights>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>openAccess</dc:rights>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<d:DIDL schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:02-DIDL-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/did/didl.xsd">
<d:DIDLInfo>
<dcterms:created schemaLocation="http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/dcterms.xsd">2021-05-19T14:52:53Z</dcterms:created>
</d:DIDLInfo>
<d:Item id="hdl_20.500.12466_1623">
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<dii:Identifier schemaLocation="urn:mpeg:mpeg21:2002:01-DII-NS http://standards.iso.org/ittf/PubliclyAvailableStandards/MPEG-21_schema_files/dii/dii.xsd">urn:hdl:20.500.12466/1623</dii:Identifier>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Descriptor>
<d:Statement mimeType="application/xml; charset=utf-8">
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391).</dc:title>
<dc:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</dc:title>
<dc:creator>Gregori Bou, Rubén</dc:creator>
<dc:description>A lo largo del verano de 1391 las juderías de la península ibérica fueron asaltadas. La noche del 9 de julio lo fue la aljama de Valencia, el primer y más agresivo de los pogromos de la Corona de Aragón. Como resultado, la gran mayoría de los judíos fueron forzados a convertirse so pena de muerte. Según la versión de la ciudad, la conversión de los judíos estuvo validada por la voluntad divina, puesto que se sucedieron una serie de milagros, como el incremento del crisma en las parroquias o la aparición de san Cristóbal con el niño Jesús sobre la sinagoga mayor. Así, el pogromo quedaba autorizado, pues el propio Dios había orquestado los acontecimientos y la Corona poco podía hacer para recriminar lo que había sido un designio divino. De entre los prodigios acaecidos, destaca el de san Cristóbal, ya que el relato de la aparición dio lugar a un conjunto de leyendas en las que aquella manifestación del santo devenía en imagen física, que interactuaba con los judíos. Así, puede extraerse de estas lecturas la importancia otorgada a las imágenes, canales de comunicación entre la divinidad y el fiel. Sin embargo, lo interesante no es ya la posterior reconcepción de la historia de su aparición, sino la manera en que deviene en objeto físico, otorgándole una materialidad. Además, la elección de este santo como uno de los protagonistas de la noche del pogromo tiene mucho que ver con su leyenda, en la que destaca la virtud de la conversión. Ello explicaría su elección como patrono de la refundada sinagoga en iglesia bajo su advocación, y en donde se amparó la comunidad conversa, tema que será analizado en el presente artículo.</dc:description>
<dc:description>Throughout the summer of 1391, the Jewish quarters of Iberia were assaulted. The night of July 9 was the turn for the aljama of Valencia, the first and most aggressive of the pogroms of the Crown of Aragon. As a result, the vast majority of Jews were forced to convert or die. According to the version of the city, the conversion of the Jews was validated by the divine will, since a series of miracles took place such as the increase in chrism in the parishes or the appearance of Saint Christopher with the baby Jesus on the main synagogue. Thus, the pogrom was authorized, since God himself had orchestrated the events and the crown could do little to recriminate what had been a divine design. Among the wonders that happened, the one by Saint Christopher stands out, since the story of the apparition gave rise to a set of legends in which that manifestation of the saint became a physical image, one that interacted with Jews. Therefore, it can be extracted from these readings the importance given to images, channels of communication between the divinity and the faithful. However, what is interesting is no longer the subsequent reconception of the history of its appearance, but the way in which it becomes a physical object, giving it materiality. Furthermore, the choice of this saint as one of the protagonists on the night of the pogrom has much to do with his legend, one in which the virtue of conversion stands out. This would explain the choice of him as patron of the re-founded synagogue in a church under his dedication and where the convert community took shelter, a topic that will be analyzed in this article.</dc:description>
<dc:date>2021-05-19T14:52:53Z</dc:date>
<dc:date>2021-05-19T14:52:53Z</dc:date>
<dc:date>2021-05</dc:date>
<dc:type>article</dc:type>
<dc:identifier>2697-2484</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>openAccess</dc:rights>
<dc:rights>Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional</dc:rights>
</oai_dc:dc>
</d:Statement>
</d:Descriptor>
<d:Component id="20.500.12466_1623_1">
</d:Component>
</d:Item>
</d:DIDL>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field authority="6993dac9-ea1e-401c-9bbf-2b351e09f5a6" confidence="500" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Gregori Bou, Rubén</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2021-05-19T14:52:53Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2021-05-19T14:52:53Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2021-05</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="issn">2697-2484</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623</dim:field>
<dim:field element="description" lang="es" mdschema="dc" qualifier="abstract">A lo largo del verano de 1391 las juderías de la península ibérica fueron asaltadas. La noche del 9 de julio lo fue la aljama de Valencia, el primer y más agresivo de los pogromos de la Corona de Aragón. Como resultado, la gran mayoría de los judíos fueron forzados a convertirse so pena de muerte. Según la versión de la ciudad, la conversión de los judíos estuvo validada por la voluntad divina, puesto que se sucedieron una serie de milagros, como el incremento del crisma en las parroquias o la aparición de san Cristóbal con el niño Jesús sobre la sinagoga mayor. Así, el pogromo quedaba autorizado, pues el propio Dios había orquestado los acontecimientos y la Corona poco podía hacer para recriminar lo que había sido un designio divino. De entre los prodigios acaecidos, destaca el de san Cristóbal, ya que el relato de la aparición dio lugar a un conjunto de leyendas en las que aquella manifestación del santo devenía en imagen física, que interactuaba con los judíos. Así, puede extraerse de estas lecturas la importancia otorgada a las imágenes, canales de comunicación entre la divinidad y el fiel. Sin embargo, lo interesante no es ya la posterior reconcepción de la historia de su aparición, sino la manera en que deviene en objeto físico, otorgándole una materialidad. Además, la elección de este santo como uno de los protagonistas de la noche del pogromo tiene mucho que ver con su leyenda, en la que destaca la virtud de la conversión. Ello explicaría su elección como patrono de la refundada sinagoga en iglesia bajo su advocación, y en donde se amparó la comunidad conversa, tema que será analizado en el presente artículo.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="en" mdschema="dc" qualifier="abstract">Throughout the summer of 1391, the Jewish quarters of Iberia were assaulted. The night of July 9 was the turn for the aljama of Valencia, the first and most aggressive of the pogroms of the Crown of Aragon. As a result, the vast majority of Jews were forced to convert or die. According to the version of the city, the conversion of the Jews was validated by the divine will, since a series of miracles took place such as the increase in chrism in the parishes or the appearance of Saint Christopher with the baby Jesus on the main synagogue. Thus, the pogrom was authorized, since God himself had orchestrated the events and the crown could do little to recriminate what had been a divine design. Among the wonders that happened, the one by Saint Christopher stands out, since the story of the apparition gave rise to a set of legends in which that manifestation of the saint became a physical image, one that interacted with Jews. Therefore, it can be extracted from these readings the importance given to images, channels of communication between the divinity and the faithful. However, what is interesting is no longer the subsequent reconception of the history of its appearance, but the way in which it becomes a physical object, giving it materiality. Furthermore, the choice of this saint as one of the protagonists on the night of the pogrom has much to do with his legend, one in which the virtue of conversion stands out. This would explain the choice of him as patron of the re-founded synagogue in a church under his dedication and where the convert community took shelter, a topic that will be analyzed in this article.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="es" mdschema="dc" qualifier="sponsorship">Memoria, imagen y conflicto en el arte y la arquitectura del Renacimiento: la Revuelta de las Germanías de Valencia” (HAR2017- 88707-P), financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación/AEI/FEDER, UE.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="es" mdschema="dc" qualifier="discipline">Humanidades</dim:field>
<dim:field element="description" lang="es" mdschema="dc" qualifier="institute">Institut Isabel de Villena d'Estudis Medievals i Renaixentistes (IVEMIR)</dim:field>
<dim:field element="language" lang="es" mdschema="dc" qualifier="iso">spa</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc">Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="*" mdschema="dc" qualifier="uri">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dim:field>
<dim:field element="rights" lang="es" mdschema="dc" qualifier="accessRights">openAccess</dim:field>
<dim:field element="title" lang="es" mdschema="dc">A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391).</dim:field>
<dim:field element="title" lang="en" mdschema="dc">A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</dim:field>
<dim:field element="type" lang="es" mdschema="dc">article</dim:field>
<dim:field element="issue" lang="es" mdschema="dc" qualifier="number">1</dim:field>
<dim:field element="journal" lang="es" mdschema="dc" qualifier="title">Specula</dim:field>
<dim:field element="page" lang="es" mdschema="dc" qualifier="initial">99</dim:field>
<dim:field element="page" lang="es" mdschema="dc" qualifier="final">121</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="keyword">Imagen</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="keyword">Conversión</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="keyword">Judíos</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="keyword">Milagros</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en" mdschema="dc" qualifier="keyword">Image</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en" mdschema="dc" qualifier="keyword">Conversion</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en" mdschema="dc" qualifier="keyword">Jews</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="en" mdschema="dc" qualifier="keyword">Miracles</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="unesco">5101.10 Religión</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="es" mdschema="dc" qualifier="unesco">5504.03 Historia Medieval</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns# http://www.europeana.eu/schemas/edm/EDM.xsd">
<edm:ProvidedCHO about="http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623">
<dc:creator>Gregori Bou, Rubén</dc:creator>
<dc:date>2021-05</dc:date>
<dc:description>A lo largo del verano de 1391 las juderías de la península ibérica fueron asaltadas. La noche del 9 de julio lo fue la aljama de Valencia, el primer y más agresivo de los pogromos de la Corona de Aragón. Como resultado, la gran mayoría de los judíos fueron forzados a convertirse so pena de muerte. Según la versión de la ciudad, la conversión de los judíos estuvo validada por la voluntad divina, puesto que se sucedieron una serie de milagros, como el incremento del crisma en las parroquias o la aparición de san Cristóbal con el niño Jesús sobre la sinagoga mayor. Así, el pogromo quedaba autorizado, pues el propio Dios había orquestado los acontecimientos y la Corona poco podía hacer para recriminar lo que había sido un designio divino. De entre los prodigios acaecidos, destaca el de san Cristóbal, ya que el relato de la aparición dio lugar a un conjunto de leyendas en las que aquella manifestación del santo devenía en imagen física, que interactuaba con los judíos. Así, puede extraerse de estas lecturas la importancia otorgada a las imágenes, canales de comunicación entre la divinidad y el fiel. Sin embargo, lo interesante no es ya la posterior reconcepción de la historia de su aparición, sino la manera en que deviene en objeto físico, otorgándole una materialidad. Además, la elección de este santo como uno de los protagonistas de la noche del pogromo tiene mucho que ver con su leyenda, en la que destaca la virtud de la conversión. Ello explicaría su elección como patrono de la refundada sinagoga en iglesia bajo su advocación, y en donde se amparó la comunidad conversa, tema que será analizado en el presente artículo.</dc:description>
<dc:description>Throughout the summer of 1391, the Jewish quarters of Iberia were assaulted. The night of July 9 was the turn for the aljama of Valencia, the first and most aggressive of the pogroms of the Crown of Aragon. As a result, the vast majority of Jews were forced to convert or die. According to the version of the city, the conversion of the Jews was validated by the divine will, since a series of miracles took place such as the increase in chrism in the parishes or the appearance of Saint Christopher with the baby Jesus on the main synagogue. Thus, the pogrom was authorized, since God himself had orchestrated the events and the crown could do little to recriminate what had been a divine design. Among the wonders that happened, the one by Saint Christopher stands out, since the story of the apparition gave rise to a set of legends in which that manifestation of the saint became a physical image, one that interacted with Jews. Therefore, it can be extracted from these readings the importance given to images, channels of communication between the divinity and the faithful. However, what is interesting is no longer the subsequent reconception of the history of its appearance, but the way in which it becomes a physical object, giving it materiality. Furthermore, the choice of this saint as one of the protagonists on the night of the pogrom has much to do with his legend, one in which the virtue of conversion stands out. This would explain the choice of him as patron of the re-founded synagogue in a church under his dedication and where the convert community took shelter, a topic that will be analyzed in this article.</dc:description>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:subject>Imagen</dc:subject>
<dc:subject>Conversión</dc:subject>
<dc:subject>Judíos</dc:subject>
<dc:subject>Milagros</dc:subject>
<dc:subject>Image</dc:subject>
<dc:subject>Conversion</dc:subject>
<dc:subject>Jews</dc:subject>
<dc:subject>Miracles</dc:subject>
<dc:subject>5101.10 Religión</dc:subject>
<dc:subject>5504.03 Historia Medieval</dc:subject>
<dc:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391).</dc:title>
<dc:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</dc:title>
<dc:type>article</dc:type>
<edm:type>TEXT</edm:type>
</edm:ProvidedCHO>
<ore:Aggregation about="http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623#aggregation">
<edm:dataProvider>Repositorio Institucional de la Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir</edm:dataProvider>
<edm:provider>Hispana</edm:provider>
</ore:Aggregation>
<edm:WebResource about="https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/1/A.%20I.%203..pdf">
</edm:WebResource>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391).</title>
<title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</title>
<creator>Gregori Bou, Rubén</creator>
<description>A lo largo del verano de 1391 las juderías de la península ibérica fueron asaltadas. La noche del 9 de julio lo fue la aljama de Valencia, el primer y más agresivo de los pogromos de la Corona de Aragón. Como resultado, la gran mayoría de los judíos fueron forzados a convertirse so pena de muerte. Según la versión de la ciudad, la conversión de los judíos estuvo validada por la voluntad divina, puesto que se sucedieron una serie de milagros, como el incremento del crisma en las parroquias o la aparición de san Cristóbal con el niño Jesús sobre la sinagoga mayor. Así, el pogromo quedaba autorizado, pues el propio Dios había orquestado los acontecimientos y la Corona poco podía hacer para recriminar lo que había sido un designio divino. De entre los prodigios acaecidos, destaca el de san Cristóbal, ya que el relato de la aparición dio lugar a un conjunto de leyendas en las que aquella manifestación del santo devenía en imagen física, que interactuaba con los judíos. Así, puede extraerse de estas lecturas la importancia otorgada a las imágenes, canales de comunicación entre la divinidad y el fiel. Sin embargo, lo interesante no es ya la posterior reconcepción de la historia de su aparición, sino la manera en que deviene en objeto físico, otorgándole una materialidad. Además, la elección de este santo como uno de los protagonistas de la noche del pogromo tiene mucho que ver con su leyenda, en la que destaca la virtud de la conversión. Ello explicaría su elección como patrono de la refundada sinagoga en iglesia bajo su advocación, y en donde se amparó la comunidad conversa, tema que será analizado en el presente artículo.</description>
<description>Throughout the summer of 1391, the Jewish quarters of Iberia were assaulted. The night of July 9 was the turn for the aljama of Valencia, the first and most aggressive of the pogroms of the Crown of Aragon. As a result, the vast majority of Jews were forced to convert or die. According to the version of the city, the conversion of the Jews was validated by the divine will, since a series of miracles took place such as the increase in chrism in the parishes or the appearance of Saint Christopher with the baby Jesus on the main synagogue. Thus, the pogrom was authorized, since God himself had orchestrated the events and the crown could do little to recriminate what had been a divine design. Among the wonders that happened, the one by Saint Christopher stands out, since the story of the apparition gave rise to a set of legends in which that manifestation of the saint became a physical image, one that interacted with Jews. Therefore, it can be extracted from these readings the importance given to images, channels of communication between the divinity and the faithful. However, what is interesting is no longer the subsequent reconception of the history of its appearance, but the way in which it becomes a physical object, giving it materiality. Furthermore, the choice of this saint as one of the protagonists on the night of the pogrom has much to do with his legend, one in which the virtue of conversion stands out. This would explain the choice of him as patron of the re-founded synagogue in a church under his dedication and where the convert community took shelter, a topic that will be analyzed in this article.</description>
<date>2021-05-19</date>
<date>2021-05-19</date>
<date>2021-05</date>
<type>article</type>
<identifier>2697-2484</identifier>
<identifier>http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623</identifier>
<language>spa</language>
<rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</rights>
<rights>openAccess</rights>
<rights>Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional</rights>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Gregori Bou, Rubén</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2021-05</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">A lo largo del verano de 1391 las juderías de la península ibérica fueron asaltadas. La noche del 9 de julio lo fue la aljama de Valencia, el primer y más agresivo de los pogromos de la Corona de Aragón. Como resultado, la gran mayoría de los judíos fueron forzados a convertirse so pena de muerte. Según la versión de la ciudad, la conversión de los judíos estuvo validada por la voluntad divina, puesto que se sucedieron una serie de milagros, como el incremento del crisma en las parroquias o la aparición de san Cristóbal con el niño Jesús sobre la sinagoga mayor. Así, el pogromo quedaba autorizado, pues el propio Dios había orquestado los acontecimientos y la Corona poco podía hacer para recriminar lo que había sido un designio divino. De entre los prodigios acaecidos, destaca el de san Cristóbal, ya que el relato de la aparición dio lugar a un conjunto de leyendas en las que aquella manifestación del santo devenía en imagen física, que interactuaba con los judíos. Así, puede extraerse de estas lecturas la importancia otorgada a las imágenes, canales de comunicación entre la divinidad y el fiel. Sin embargo, lo interesante no es ya la posterior reconcepción de la historia de su aparición, sino la manera en que deviene en objeto físico, otorgándole una materialidad. Además, la elección de este santo como uno de los protagonistas de la noche del pogromo tiene mucho que ver con su leyenda, en la que destaca la virtud de la conversión. Ello explicaría su elección como patrono de la refundada sinagoga en iglesia bajo su advocación, y en donde se amparó la comunidad conversa, tema que será analizado en el presente artículo.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">Throughout the summer of 1391, the Jewish quarters of Iberia were assaulted. The night of July 9 was the turn for the aljama of Valencia, the first and most aggressive of the pogroms of the Crown of Aragon. As a result, the vast majority of Jews were forced to convert or die. According to the version of the city, the conversion of the Jews was validated by the divine will, since a series of miracles took place such as the increase in chrism in the parishes or the appearance of Saint Christopher with the baby Jesus on the main synagogue. Thus, the pogrom was authorized, since God himself had orchestrated the events and the crown could do little to recriminate what had been a divine design. Among the wonders that happened, the one by Saint Christopher stands out, since the story of the apparition gave rise to a set of legends in which that manifestation of the saint became a physical image, one that interacted with Jews. Therefore, it can be extracted from these readings the importance given to images, channels of communication between the divinity and the faithful. However, what is interesting is no longer the subsequent reconception of the history of its appearance, but the way in which it becomes a physical object, giving it materiality. Furthermore, the choice of this saint as one of the protagonists on the night of the pogrom has much to do with his legend, one in which the virtue of conversion stands out. This would explain the choice of him as patron of the re-founded synagogue in a church under his dedication and where the convert community took shelter, a topic that will be analyzed in this article.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">2697-2484</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391).</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_20.500.12466-1623" OBJID=" hdl:20.500.12466/1623" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2023-09-12T16:50:11Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>RIUCV</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_20.500.12466_1623">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Gregori Bou, Rubén</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2021-05-19T14:52:53Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2021-05-19T14:52:53Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2021-05</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="issn">2697-2484</mods:identifier>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623</mods:identifier>
<mods:abstract>A lo largo del verano de 1391 las juderías de la península ibérica fueron asaltadas. La noche del 9 de julio lo fue la aljama de Valencia, el primer y más agresivo de los pogromos de la Corona de Aragón. Como resultado, la gran mayoría de los judíos fueron forzados a convertirse so pena de muerte. Según la versión de la ciudad, la conversión de los judíos estuvo validada por la voluntad divina, puesto que se sucedieron una serie de milagros, como el incremento del crisma en las parroquias o la aparición de san Cristóbal con el niño Jesús sobre la sinagoga mayor. Así, el pogromo quedaba autorizado, pues el propio Dios había orquestado los acontecimientos y la Corona poco podía hacer para recriminar lo que había sido un designio divino. De entre los prodigios acaecidos, destaca el de san Cristóbal, ya que el relato de la aparición dio lugar a un conjunto de leyendas en las que aquella manifestación del santo devenía en imagen física, que interactuaba con los judíos. Así, puede extraerse de estas lecturas la importancia otorgada a las imágenes, canales de comunicación entre la divinidad y el fiel. Sin embargo, lo interesante no es ya la posterior reconcepción de la historia de su aparición, sino la manera en que deviene en objeto físico, otorgándole una materialidad. Además, la elección de este santo como uno de los protagonistas de la noche del pogromo tiene mucho que ver con su leyenda, en la que destaca la virtud de la conversión. Ello explicaría su elección como patrono de la refundada sinagoga en iglesia bajo su advocación, y en donde se amparó la comunidad conversa, tema que será analizado en el presente artículo.</mods:abstract>
<mods:abstract>Throughout the summer of 1391, the Jewish quarters of Iberia were assaulted. The night of July 9 was the turn for the aljama of Valencia, the first and most aggressive of the pogroms of the Crown of Aragon. As a result, the vast majority of Jews were forced to convert or die. According to the version of the city, the conversion of the Jews was validated by the divine will, since a series of miracles took place such as the increase in chrism in the parishes or the appearance of Saint Christopher with the baby Jesus on the main synagogue. Thus, the pogrom was authorized, since God himself had orchestrated the events and the crown could do little to recriminate what had been a divine design. Among the wonders that happened, the one by Saint Christopher stands out, since the story of the apparition gave rise to a set of legends in which that manifestation of the saint became a physical image, one that interacted with Jews. Therefore, it can be extracted from these readings the importance given to images, channels of communication between the divinity and the faithful. However, what is interesting is no longer the subsequent reconception of the history of its appearance, but the way in which it becomes a physical object, giving it materiality. Furthermore, the choice of this saint as one of the protagonists on the night of the pogrom has much to do with his legend, one in which the virtue of conversion stands out. This would explain the choice of him as patron of the re-founded synagogue in a church under his dedication and where the convert community took shelter, a topic that will be analyzed in this article.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">spa</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional</mods:accessCondition>
<mods:titleInfo>
<mods:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391). A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>article</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="TMD_20.500.12466_1623">
<rightsMD ID="RIG_20.500.12466_1623">
<mdWrap MDTYPE="OTHER" MIMETYPE="text/plain" OTHERMDTYPE="DSpaceDepositLicense">
<binData>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</binData>
</mdWrap>
</rightsMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FO_20.500.12466_1623_1">
<techMD ID="TECH_O_20.500.12466_1623_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/1/A.%20I.%203..pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>2547f04b77b8990737a19b35708009e0</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>864009</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>A. I. 3..pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_20.500.12466_1623_5">
<techMD ID="TECH_T_20.500.12466_1623_5">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/5/A.%20I.%203..pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>4757d10077f9787856ac1d58fc6d4c3f</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>57918</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>A. I. 3..pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_20.500.12466_1623_1" CHECKSUM="2547f04b77b8990737a19b35708009e0" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_20.500.12466_1623_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_20.500.12466_1623_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="864009">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_20.500.12466_1623_5" CHECKSUM="4757d10077f9787856ac1d58fc6d4c3f" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_20.500.12466_1623_5" ID="BITSTREAM_TEXT_20.500.12466_1623_5" MIMETYPE="text/plain" SEQ="5" SIZE="57918">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_20.500.12466_1623" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Gregori Bou, Rubén</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2021-05-19T14:52:53Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2021-05-19T14:52:53Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2021-05</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="issn">2697-2484</mods:identifier>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623</mods:identifier>
<mods:abstract>A lo largo del verano de 1391 las juderías de la península ibérica fueron asaltadas. La noche del 9 de julio lo fue la aljama de Valencia, el primer y más agresivo de los pogromos de la Corona de Aragón. Como resultado, la gran mayoría de los judíos fueron forzados a convertirse so pena de muerte. Según la versión de la ciudad, la conversión de los judíos estuvo validada por la voluntad divina, puesto que se sucedieron una serie de milagros, como el incremento del crisma en las parroquias o la aparición de san Cristóbal con el niño Jesús sobre la sinagoga mayor. Así, el pogromo quedaba autorizado, pues el propio Dios había orquestado los acontecimientos y la Corona poco podía hacer para recriminar lo que había sido un designio divino. De entre los prodigios acaecidos, destaca el de san Cristóbal, ya que el relato de la aparición dio lugar a un conjunto de leyendas en las que aquella manifestación del santo devenía en imagen física, que interactuaba con los judíos. Así, puede extraerse de estas lecturas la importancia otorgada a las imágenes, canales de comunicación entre la divinidad y el fiel. Sin embargo, lo interesante no es ya la posterior reconcepción de la historia de su aparición, sino la manera en que deviene en objeto físico, otorgándole una materialidad. Además, la elección de este santo como uno de los protagonistas de la noche del pogromo tiene mucho que ver con su leyenda, en la que destaca la virtud de la conversión. Ello explicaría su elección como patrono de la refundada sinagoga en iglesia bajo su advocación, y en donde se amparó la comunidad conversa, tema que será analizado en el presente artículo.</mods:abstract>
<mods:abstract>Throughout the summer of 1391, the Jewish quarters of Iberia were assaulted. The night of July 9 was the turn for the aljama of Valencia, the first and most aggressive of the pogroms of the Crown of Aragon. As a result, the vast majority of Jews were forced to convert or die. According to the version of the city, the conversion of the Jews was validated by the divine will, since a series of miracles took place such as the increase in chrism in the parishes or the appearance of Saint Christopher with the baby Jesus on the main synagogue. Thus, the pogrom was authorized, since God himself had orchestrated the events and the crown could do little to recriminate what had been a divine design. Among the wonders that happened, the one by Saint Christopher stands out, since the story of the apparition gave rise to a set of legends in which that manifestation of the saint became a physical image, one that interacted with Jews. Therefore, it can be extracted from these readings the importance given to images, channels of communication between the divinity and the faithful. However, what is interesting is no longer the subsequent reconception of the history of its appearance, but the way in which it becomes a physical object, giving it materiality. Furthermore, the choice of this saint as one of the protagonists on the night of the pogrom has much to do with his legend, one in which the virtue of conversion stands out. This would explain the choice of him as patron of the re-founded synagogue in a church under his dedication and where the convert community took shelter, a topic that will be analyzed in this article.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>spa</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">openAccess</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional</mods:accessCondition>
<mods:titleInfo>
<mods:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391).</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:titleInfo>
<mods:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>article</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2021-05-19T14:52:53Z</atom:published>
<atom:updated>2021-05-19T14:52:53Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>RIUCV</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391).</atom:title>
<atom:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Gregori Bou, Rubén</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2021-05-19T14:52:53Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/2/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/1/A.%20I.%203..pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/3/license.txt">
<dcterms:description>LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/5/A.%20I.%203..pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/7/A.%20I.%203..pdf.jpg">
<dcterms:description>THUMBNAIL</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391).</dc:title>
<dc:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</dc:title>
<dc:creator>Gregori Bou, Rubén</dc:creator>
<dcterms:abstract>A lo largo del verano de 1391 las juderías de la península ibérica fueron asaltadas. La noche del 9 de julio lo fue la aljama de Valencia, el primer y más agresivo de los pogromos de la Corona de Aragón. Como resultado, la gran mayoría de los judíos fueron forzados a convertirse so pena de muerte. Según la versión de la ciudad, la conversión de los judíos estuvo validada por la voluntad divina, puesto que se sucedieron una serie de milagros, como el incremento del crisma en las parroquias o la aparición de san Cristóbal con el niño Jesús sobre la sinagoga mayor. Así, el pogromo quedaba autorizado, pues el propio Dios había orquestado los acontecimientos y la Corona poco podía hacer para recriminar lo que había sido un designio divino. De entre los prodigios acaecidos, destaca el de san Cristóbal, ya que el relato de la aparición dio lugar a un conjunto de leyendas en las que aquella manifestación del santo devenía en imagen física, que interactuaba con los judíos. Así, puede extraerse de estas lecturas la importancia otorgada a las imágenes, canales de comunicación entre la divinidad y el fiel. Sin embargo, lo interesante no es ya la posterior reconcepción de la historia de su aparición, sino la manera en que deviene en objeto físico, otorgándole una materialidad. Además, la elección de este santo como uno de los protagonistas de la noche del pogromo tiene mucho que ver con su leyenda, en la que destaca la virtud de la conversión. Ello explicaría su elección como patrono de la refundada sinagoga en iglesia bajo su advocación, y en donde se amparó la comunidad conversa, tema que será analizado en el presente artículo.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Throughout the summer of 1391, the Jewish quarters of Iberia were assaulted. The night of July 9 was the turn for the aljama of Valencia, the first and most aggressive of the pogroms of the Crown of Aragon. As a result, the vast majority of Jews were forced to convert or die. According to the version of the city, the conversion of the Jews was validated by the divine will, since a series of miracles took place such as the increase in chrism in the parishes or the appearance of Saint Christopher with the baby Jesus on the main synagogue. Thus, the pogrom was authorized, since God himself had orchestrated the events and the crown could do little to recriminate what had been a divine design. Among the wonders that happened, the one by Saint Christopher stands out, since the story of the apparition gave rise to a set of legends in which that manifestation of the saint became a physical image, one that interacted with Jews. Therefore, it can be extracted from these readings the importance given to images, channels of communication between the divinity and the faithful. However, what is interesting is no longer the subsequent reconception of the history of its appearance, but the way in which it becomes a physical object, giving it materiality. Furthermore, the choice of this saint as one of the protagonists on the night of the pogrom has much to do with his legend, one in which the virtue of conversion stands out. This would explain the choice of him as patron of the re-founded synagogue in a church under his dedication and where the convert community took shelter, a topic that will be analyzed in this article.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2021-05-19T14:52:53Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2021-05-19T14:52:53Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2021-05-19T14:52:53Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2021-05</dcterms:issued>
<dc:type>article</dc:type>
<dc:identifier>2697-2484</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>openAccess</dc:rights>
<dc:rights>Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional</dc:rights>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:riucv.ucv.es:20.500.12466/1623">
<dc:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391).</dc:title>
<dc:title>A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</dc:title>
<dc:creator>Gregori Bou, Rubén</dc:creator>
<dc:description>A lo largo del verano de 1391 las juderías de la península ibérica fueron asaltadas. La noche del 9 de julio lo fue la aljama de Valencia, el primer y más agresivo de los pogromos de la Corona de Aragón. Como resultado, la gran mayoría de los judíos fueron forzados a convertirse so pena de muerte. Según la versión de la ciudad, la conversión de los judíos estuvo validada por la voluntad divina, puesto que se sucedieron una serie de milagros, como el incremento del crisma en las parroquias o la aparición de san Cristóbal con el niño Jesús sobre la sinagoga mayor. Así, el pogromo quedaba autorizado, pues el propio Dios había orquestado los acontecimientos y la Corona poco podía hacer para recriminar lo que había sido un designio divino. De entre los prodigios acaecidos, destaca el de san Cristóbal, ya que el relato de la aparición dio lugar a un conjunto de leyendas en las que aquella manifestación del santo devenía en imagen física, que interactuaba con los judíos. Así, puede extraerse de estas lecturas la importancia otorgada a las imágenes, canales de comunicación entre la divinidad y el fiel. Sin embargo, lo interesante no es ya la posterior reconcepción de la historia de su aparición, sino la manera en que deviene en objeto físico, otorgándole una materialidad. Además, la elección de este santo como uno de los protagonistas de la noche del pogromo tiene mucho que ver con su leyenda, en la que destaca la virtud de la conversión. Ello explicaría su elección como patrono de la refundada sinagoga en iglesia bajo su advocación, y en donde se amparó la comunidad conversa, tema que será analizado en el presente artículo.</dc:description>
<dc:description>Throughout the summer of 1391, the Jewish quarters of Iberia were assaulted. The night of July 9 was the turn for the aljama of Valencia, the first and most aggressive of the pogroms of the Crown of Aragon. As a result, the vast majority of Jews were forced to convert or die. According to the version of the city, the conversion of the Jews was validated by the divine will, since a series of miracles took place such as the increase in chrism in the parishes or the appearance of Saint Christopher with the baby Jesus on the main synagogue. Thus, the pogrom was authorized, since God himself had orchestrated the events and the crown could do little to recriminate what had been a divine design. Among the wonders that happened, the one by Saint Christopher stands out, since the story of the apparition gave rise to a set of legends in which that manifestation of the saint became a physical image, one that interacted with Jews. Therefore, it can be extracted from these readings the importance given to images, channels of communication between the divinity and the faithful. However, what is interesting is no longer the subsequent reconception of the history of its appearance, but the way in which it becomes a physical object, giving it materiality. Furthermore, the choice of this saint as one of the protagonists on the night of the pogrom has much to do with his legend, one in which the virtue of conversion stands out. This would explain the choice of him as patron of the re-founded synagogue in a church under his dedication and where the convert community took shelter, a topic that will be analyzed in this article.</dc:description>
<dc:date>2021-05-19T14:52:53Z</dc:date>
<dc:date>2021-05-19T14:52:53Z</dc:date>
<dc:date>2021-05</dc:date>
<dc:type>article</dc:type>
<dc:identifier>2697-2484</dc:identifier>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</dc:rights>
<dc:rights>openAccess</dc:rights>
<dc:rights>Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional</dc:rights>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Gregori Bou, Rubén</field>
<field name="authority">6993dac9-ea1e-401c-9bbf-2b351e09f5a6</field>
<field name="confidence">500</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2021-05-19T14:52:53Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2021-05-19T14:52:53Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2021-05</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="issn">
<element name="none">
<field name="value">2697-2484</field>
</element>
</element>
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/20.500.12466/1623</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="es">
<field name="value">A lo largo del verano de 1391 las juderías de la península ibérica fueron asaltadas. La noche del 9 de julio lo fue la aljama de Valencia, el primer y más agresivo de los pogromos de la Corona de Aragón. Como resultado, la gran mayoría de los judíos fueron forzados a convertirse so pena de muerte. Según la versión de la ciudad, la conversión de los judíos estuvo validada por la voluntad divina, puesto que se sucedieron una serie de milagros, como el incremento del crisma en las parroquias o la aparición de san Cristóbal con el niño Jesús sobre la sinagoga mayor. Así, el pogromo quedaba autorizado, pues el propio Dios había orquestado los acontecimientos y la Corona poco podía hacer para recriminar lo que había sido un designio divino. De entre los prodigios acaecidos, destaca el de san Cristóbal, ya que el relato de la aparición dio lugar a un conjunto de leyendas en las que aquella manifestación del santo devenía en imagen física, que interactuaba con los judíos. Así, puede extraerse de estas lecturas la importancia otorgada a las imágenes, canales de comunicación entre la divinidad y el fiel. Sin embargo, lo interesante no es ya la posterior reconcepción de la historia de su aparición, sino la manera en que deviene en objeto físico, otorgándole una materialidad. Además, la elección de este santo como uno de los protagonistas de la noche del pogromo tiene mucho que ver con su leyenda, en la que destaca la virtud de la conversión. Ello explicaría su elección como patrono de la refundada sinagoga en iglesia bajo su advocación, y en donde se amparó la comunidad conversa, tema que será analizado en el presente artículo.</field>
</element>
<element name="en">
<field name="value">Throughout the summer of 1391, the Jewish quarters of Iberia were assaulted. The night of July 9 was the turn for the aljama of Valencia, the first and most aggressive of the pogroms of the Crown of Aragon. As a result, the vast majority of Jews were forced to convert or die. According to the version of the city, the conversion of the Jews was validated by the divine will, since a series of miracles took place such as the increase in chrism in the parishes or the appearance of Saint Christopher with the baby Jesus on the main synagogue. Thus, the pogrom was authorized, since God himself had orchestrated the events and the crown could do little to recriminate what had been a divine design. Among the wonders that happened, the one by Saint Christopher stands out, since the story of the apparition gave rise to a set of legends in which that manifestation of the saint became a physical image, one that interacted with Jews. Therefore, it can be extracted from these readings the importance given to images, channels of communication between the divinity and the faithful. However, what is interesting is no longer the subsequent reconception of the history of its appearance, but the way in which it becomes a physical object, giving it materiality. Furthermore, the choice of this saint as one of the protagonists on the night of the pogrom has much to do with his legend, one in which the virtue of conversion stands out. This would explain the choice of him as patron of the re-founded synagogue in a church under his dedication and where the convert community took shelter, a topic that will be analyzed in this article.</field>
</element>
</element>
<element name="sponsorship">
<element name="es">
<field name="value">Memoria, imagen y conflicto en el arte y la arquitectura del Renacimiento: la Revuelta de las Germanías de Valencia” (HAR2017- 88707-P), financiado por el Ministerio de Ciencia e Innovación/AEI/FEDER, UE.</field>
</element>
</element>
<element name="discipline">
<element name="es">
<field name="value">Humanidades</field>
</element>
</element>
<element name="institute">
<element name="es">
<field name="value">Institut Isabel de Villena d'Estudis Medievals i Renaixentistes (IVEMIR)</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="es">
<field name="value">spa</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="*">
<field name="value">Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional</field>
</element>
<element name="uri">
<element name="*">
<field name="value">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/</field>
</element>
</element>
<element name="accessRights">
<element name="es">
<field name="value">openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="es">
<field name="value">A semblant que hom pinta sent Christòfol. Bautismo y milagros en Valencia (1391).</field>
</element>
<element name="en">
<field name="value">A semblant que hom pinta sent Christòfol. Baptisms and miracles in Valencia (1391).</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="es">
<field name="value">article</field>
</element>
</element>
<element name="issue">
<element name="number">
<element name="es">
<field name="value">1</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="journal">
<element name="title">
<element name="es">
<field name="value">Specula</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="page">
<element name="initial">
<element name="es">
<field name="value">99</field>
</element>
</element>
<element name="final">
<element name="es">
<field name="value">121</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="keyword">
<element name="es">
<field name="value">Imagen</field>
<field name="value">Conversión</field>
<field name="value">Judíos</field>
<field name="value">Milagros</field>
</element>
<element name="en">
<field name="value">Image</field>
<field name="value">Conversion</field>
<field name="value">Jews</field>
<field name="value">Miracles</field>
</element>
</element>
<element name="unesco">
<element name="es">
<field name="value">5101.10 Religión</field>
<field name="value">5504.03 Historia Medieval</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">805</field>
<field name="url">https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/2/license_rdf</field>
<field name="checksum">4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">A. I. 3..pdf</field>
<field name="originalName">A. I. 3..pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">864009</field>
<field name="url">https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/1/A.%20I.%203..pdf</field>
<field name="checksum">2547f04b77b8990737a19b35708009e0</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license.txt</field>
<field name="originalName">license.txt</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">2254</field>
<field name="url">https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/3/license.txt</field>
<field name="checksum">e239a6fad361bc85d9a19800c115459e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">A. I. 3..pdf.txt</field>
<field name="originalName">A. I. 3..pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">57918</field>
<field name="url">https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/5/A.%20I.%203..pdf.txt</field>
<field name="checksum">4757d10077f9787856ac1d58fc6d4c3f</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">THUMBNAIL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">A. I. 3..pdf.jpg</field>
<field name="originalName">A. I. 3..pdf.jpg</field>
<field name="description">IM Thumbnail</field>
<field name="format">image/jpeg</field>
<field name="size">45043</field>
<field name="url">https://riucv.ucv.es/bitstream/20.500.12466/1623/7/A.%20I.%203..pdf.jpg</field>
<field name="checksum">78726d786cb47002c3fc9e5254542f18</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">7</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">20.500.12466/1623</field>
<field name="identifier">oai:riucv.ucv.es:20.500.12466/1623</field>
<field name="lastModifyDate">2023-07-25 10:16:14.755</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">RIUCV</field>
<field name="mail">riucv@ucv.es</field>
</element>
<element name="license">
<field name="bin">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</field>
</element>
</metadata>