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<dc:title lang="en-US">A Sweet Lullaby for "World Music"</dc:title>
<dc:title lang="es-ES">Una Nana Dulce para la "Música del Mundo"</dc:title>
<dc:creator>Feld, Steven</dc:creator>
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<dc:description lang="en-US">To begin with, it is interesting to point out the topics of the globalization of music, that are the most frequent in Western intellectual discourse, such as current events or immediate predictions, late 20th century:1. The deep connection of music to social identities has been ostensibly intensified by globalization. This intensification is due to the ways in which thecultural dissociation and social exchange are mutually accelerated by the flows technology, media and popular culture transnationals. TheThe result is that musical identities and styles are more visibly and audibly ttansitories in the states of fission and fusion constant than before.2. Our age is increasingly dominated by the fantasies and realizations of sonic virtuality. And contemporary technology doesn't just make all musical worldsactually or potentially transportable and audible to everyone else, but also This possibility of transport is something that fewer and fewer people consider asremarkable. As sonic virtuality becomes more and more naturalized, the musical world of each will feel with both modes as more definite and more indefinite, specific and still blurred, particular but general, in place and in movement. 3. It took only a hundred years for recording technologies to amplify the sonic exchange to a point that surpasses the previous and contiguous travel stories,migration, contact, colonization, diaspora and dispersal. It is, therefore, the form of recording -as well as it is circulated commercially- thatdefines the authenticity of globalization in music. The hero and rascal of this situation, the music industry, has triumphed through continuous merger and vertical consolidation and horizontal. Aligning recording and playback technologies with the capabilities of the spread of other entertainment and publishing media, the industry has achieved the important capitalist goal of endless market expansion.4. Musical globalization is also experienced and commented on as festive and contentious, because everyone can equally hear the ubiquitous signals of increased and diminished musical diversity. Tensions on the meanings of sonic heterogeneity and homogeneity are placed precisely in parallel to other tensions that characterize global processes of separation and mixing, with an emphasis on generalization, stylistic hybridization and revitalization.So - like everything that is called "globalization" today - this version is clear at first which refers to increasingly complicated pluralities, unequal experiences and forces </dc:description>
<dc:description lang="es-ES">Para empezar, es interesante apuntar los tópicos de la globalización de la música, que son los más frecuentes en el discurso intelectual occidental, como actualidades o predicciones inmediatas, a fines del vigésimo siglo: 1. La conexión profunda de la música a las identidades sociales ha sido ostensiblemente intensificada por la globalización. Esta intensificación es debida a las maneras en que la disociación cultural y el intercambio social se aceleran mutuamente por los flujos transnacionales de la tecnología, los medios de comunicación y la cultura popular. El resultado es que las identidades y los estilos musicales son más visiblemente y audiblemente ttansitorios en los estados de la fisión y fusión constante que antes. 2. Nuestra era está dominada cada vez más por las fantasías y las realizaciones de la virtualidad sónica. Y la tecnología contemporánea no sólo hace todos los mundos musicales realmente o potencialmente transportables y audibles a todos los demás, sino que también esta posibilidad de transporte es algo que cada vez menos personas consideran como notable. Así como la virtualidad sónica se naturaliza cada vez más, el mundo musical de cada uno se sentirá con ambos modos como más definido y más indefinido, específico y todavía borroso, particular pero general, en el lugar y en el movimiento. 3. Se necesitaron sólo cien años para que las tecnologías magnetofónicas amplificasen el intercambio sónico a un punto que superara las historias anteriores y contiguas de viaje, migración, contacto, colonización, diáspora y dispersión. Es, por consiguiente, la forma de grabación -así como se circula comercialmente- lo que define la autenticidad de la globalización en la música. El héroe y bribón de esta situación, la industria musical, ha triunfado a través de la continua fusión y consolidación vertical y horizontal. Alineando tecnologías de grabación y reproducción con las capacidades de la propagación de otros medios de entretenimiento y publicación, la industria ha logrado la meta capitalista importante de una expansión interminable en el mercado. 4. La globalización musical es experimentada y comentada igualmente como festiva y contenciosa, porque cada uno puede oír igualmente las señales omnipresentes de la diversidad musical aumentada y disminuida. Tensiones sobre los significados de la heterogeneidad y homogeneidad sónica se ponen precisamente en paralelo a otras tensiones que caracterizan procesos globales de separación y mezcla, con un énfasis en la generalización, hibridación y revitalización estilísticas. Así que -como cada cosa que se llama "globalización" hoy día- esta versión está clara por lo que se refiere a pluralidades cada vez más complicadas, experiencias desiguales y fuerzas</dc:description>
<dc:publisher lang="es-ES">Junta de Andalucía. Consejería de Turismo, Cultura y Deporte</dc:publisher>
<dc:date>2002-12-31</dc:date>
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<dc:rights lang="es-ES">Derechos de autor 2002 Steven Feld</dc:rights>
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