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<dc:description>This article describes the experience of an interuniversity teaching innovation project carried out by four teachers from the universities of Barcelona, Girona, Vic and Manresa. The project explored teaching innovation in bachelor’s degrees in fine arts, childhood and primary education, social education and the performing arts. The writers reflect on how to break down the more rigid structures of higher education. METHOD: The academic practices described sought to contribute to the field of arts-based educational research and encourage students to engage in embodied and inquiry-based learning. RESULTS: The project, which was informed by feminist methodologies and performative pedagogies, received the support of the curatorial team at the Fabra & Coats Centre of Contemporary Art of Barcelona, who invited the writers to exhibit the different stages of the project at the Centre. The project highlighted and added value to the contributions students make in the higher education classroom. DISCUSSION: The main contribution of this initiative was to rethink the purpose of art education, which can be a scenario not only for knowledge transfer but for cultural production. The initiative also used art to promote critical thinking about how learning takes place and what it means to be in a university, and it helped students become empowered as producers of knowledge, creators of artistic and collaborative processes, and generators of contextualized and transformative educational, artistic and professional practices</dc:description>
<dc:description>Este artículo describe la experiencia de innovación docente y colaboración interuniversitaria (UB, UVIC, UManresa y UdG) llevada a cabo entre cuatro profesoras de diversos grados (Bellas Artes, Educación Infantil y Primaria, Educación Social, y Artes Escénicas), que reflexionan sobre cómo desbordar los marcos estancados en la enseñanza superior. MÉTODO: Las prácticas académicas descritas tienen como objetivo contribuir al campo de la investigación educativa basada en las artes, y fomentar en el alumnado una formación encarnada basada en la indagación de la experiencia de aprender. RESULTADOS: Partiendo de metodologías feministas y de pedagogías performáticas, y en colaboración con el equipo comisarial del Centro de Arte Contemporáneo Fabra y Coats de Barcelona, que nos invitó a exponer el proceso de trabajo, la experiencia permitió visibilizar y poner en valor las aportaciones del alumnado. DISCUSIÓN: La principal contribución de esta iniciativa es repensar el sentido de la enseñanza artística como un escenario de producción cultural (no solo de transmisión de saber), un modo de reflexionar de forma crítica (mediante métodos artísticos) sobre las maneras de aprender y estar en la universidad, de autorizarse como productores/as de conocimiento, de crear procesos artísticos colaborativos, y de generar prácticas situadas y transformadoras en el contexto (educativo, artístico, profesional)</dc:description>
<dc:description>Aquest article descriu l’experiència d’innovació docent i col·laboració interuniversitària (UB, UVic, UManresa i UdG) duta a terme entre quatre docents de diversos graus (Belles Arts, Educació Infantil i Primària, Educació Social i Arts Escèniques), que reflexionen sobre com desbordar els marcs estancats en l’educació superior. MÈTODE: Les pràctiques acadèmiques descrites tenen com a objectiu contribuir al camp de la investigació educativa basada en les arts, i fomentar en l’alumnat una formació encarnada basada en la indagació de l’experiència d’aprendre. RESULTATS: Partint de metodologies feministes i pedagogies performatives, i en col·laboració amb l’equip comissarial del Centre d’Art Contemporani Fabra i Coats de Barcelona, que va convidar a exposar el procés de treball, l’experiència va permetre visibilitzar i posar en valor les aportacions de l’alumnat. DISCUSSIÓ: La principal contribució d’aquesta iniciativa és repensar el sentit de l’educació artística com un escenari de producció cultural (no només de transmissió de saber), una manera de reflexionar de forma crítica (mitjançant mètodes artístics) sobre les maneres d’aprendre i ser a la universitat, d’autoritzar-se com a productors de coneixement, de crear processos artístics col·laboratius, i de generar pràctiques situades i transformadores en el context (educatiu, artístic, professional)</dc:description>
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<dc:description>Este artículo describe la experiencia de innovación docente y colaboración interuniversitaria (UB, UVIC, UManresa y UdG) llevada a cabo entre cuatro profesoras de diversos grados (Bellas Artes, Educación Infantil y Primaria, Educación Social, y Artes Escénicas), que reflexionan sobre cómo desbordar los marcos estancados en la enseñanza superior. MÉTODO: Las prácticas académicas descritas tienen como objetivo contribuir al campo de la investigación educativa basada en las artes, y fomentar en el alumnado una formación encarnada basada en la indagación de la experiencia de aprender. RESULTADOS: Partiendo de metodologías feministas y de pedagogías performáticas, y en colaboración con el equipo comisarial del Centro de Arte Contemporáneo Fabra y Coats de Barcelona, que nos invitó a exponer el proceso de trabajo, la experiencia permitió visibilizar y poner en valor las aportaciones del alumnado. DISCUSIÓN: La principal contribución de esta iniciativa es repensar el sentido de la enseñanza artística como un escenario de producción cultural (no solo de transmisión de saber), un modo de reflexionar de forma crítica (mediante métodos artísticos) sobre las maneras de aprender y estar en la universidad, de autorizarse como productores/as de conocimiento, de crear procesos artísticos colaborativos, y de generar prácticas situadas y transformadoras en el contexto (educativo, artístico, profesional)</dc:description>
<dc:description>Aquest article descriu l’experiència d’innovació docent i col·laboració interuniversitària (UB, UVic, UManresa i UdG) duta a terme entre quatre docents de diversos graus (Belles Arts, Educació Infantil i Primària, Educació Social i Arts Escèniques), que reflexionen sobre com desbordar els marcs estancats en l’educació superior. MÈTODE: Les pràctiques acadèmiques descrites tenen com a objectiu contribuir al camp de la investigació educativa basada en les arts, i fomentar en l’alumnat una formació encarnada basada en la indagació de l’experiència d’aprendre. RESULTATS: Partint de metodologies feministes i pedagogies performatives, i en col·laboració amb l’equip comissarial del Centre d’Art Contemporani Fabra i Coats de Barcelona, que va convidar a exposar el procés de treball, l’experiència va permetre visibilitzar i posar en valor les aportacions de l’alumnat. DISCUSSIÓ: La principal contribució d’aquesta iniciativa és repensar el sentit de l’educació artística com un escenari de producció cultural (no només de transmissió de saber), una manera de reflexionar de forma crítica (mitjançant mètodes artístics) sobre les maneres d’aprendre i ser a la universitat, d’autoritzar-se com a productors de coneixement, de crear processos artístics col·laboratius, i de generar pràctiques situades i transformadores en el context (educatiu, artístic, professional)</dc:description>
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<subfield code="a">This article describes the experience of an interuniversity teaching innovation project carried out by four teachers from the universities of Barcelona, Girona, Vic and Manresa. The project explored teaching innovation in bachelor’s degrees in fine arts, childhood and primary education, social education and the performing arts. The writers reflect on how to break down the more rigid structures of higher education. METHOD: The academic practices described sought to contribute to the field of arts-based educational research and encourage students to engage in embodied and inquiry-based learning. RESULTS: The project, which was informed by feminist methodologies and performative pedagogies, received the support of the curatorial team at the Fabra & Coats Centre of Contemporary Art of Barcelona, who invited the writers to exhibit the different stages of the project at the Centre. The project highlighted and added value to the contributions students make in the higher education classroom. DISCUSSION: The main contribution of this initiative was to rethink the purpose of art education, which can be a scenario not only for knowledge transfer but for cultural production. The initiative also used art to promote critical thinking about how learning takes place and what it means to be in a university, and it helped students become empowered as producers of knowledge, creators of artistic and collaborative processes, and generators of contextualized and transformative educational, artistic and professional practices</subfield>
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<subfield code="a">Este artículo describe la experiencia de innovación docente y colaboración interuniversitaria (UB, UVIC, UManresa y UdG) llevada a cabo entre cuatro profesoras de diversos grados (Bellas Artes, Educación Infantil y Primaria, Educación Social, y Artes Escénicas), que reflexionan sobre cómo desbordar los marcos estancados en la enseñanza superior. MÉTODO: Las prácticas académicas descritas tienen como objetivo contribuir al campo de la investigación educativa basada en las artes, y fomentar en el alumnado una formación encarnada basada en la indagación de la experiencia de aprender. RESULTADOS: Partiendo de metodologías feministas y de pedagogías performáticas, y en colaboración con el equipo comisarial del Centro de Arte Contemporáneo Fabra y Coats de Barcelona, que nos invitó a exponer el proceso de trabajo, la experiencia permitió visibilizar y poner en valor las aportaciones del alumnado. DISCUSIÓN: La principal contribución de esta iniciativa es repensar el sentido de la enseñanza artística como un escenario de producción cultural (no solo de transmisión de saber), un modo de reflexionar de forma crítica (mediante métodos artísticos) sobre las maneras de aprender y estar en la universidad, de autorizarse como productores/as de conocimiento, de crear procesos artísticos colaborativos, y de generar prácticas situadas y transformadoras en el contexto (educativo, artístico, profesional)</subfield>
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<subfield code="a">Aquest article descriu l’experiència d’innovació docent i col·laboració interuniversitària (UB, UVic, UManresa i UdG) duta a terme entre quatre docents de diversos graus (Belles Arts, Educació Infantil i Primària, Educació Social i Arts Escèniques), que reflexionen sobre com desbordar els marcs estancats en l’educació superior. MÈTODE: Les pràctiques acadèmiques descrites tenen com a objectiu contribuir al camp de la investigació educativa basada en les arts, i fomentar en l’alumnat una formació encarnada basada en la indagació de l’experiència d’aprendre. RESULTATS: Partint de metodologies feministes i pedagogies performatives, i en col·laboració amb l’equip comissarial del Centre d’Art Contemporani Fabra i Coats de Barcelona, que va convidar a exposar el procés de treball, l’experiència va permetre visibilitzar i posar en valor les aportacions de l’alumnat. DISCUSSIÓ: La principal contribució d’aquesta iniciativa és repensar el sentit de l’educació artística com un escenari de producció cultural (no només de transmissió de saber), una manera de reflexionar de forma crítica (mitjançant mètodes artístics) sobre les maneres d’aprendre i ser a la universitat, d’autoritzar-se com a productors de coneixement, de crear processos artístics col·laboratius, i de generar pràctiques situades i transformadores en el context (educatiu, artístic, professional)</subfield>
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<datacite:description descriptionType="Abstract">Este artículo describe la experiencia de innovación docente y colaboración interuniversitaria (UB, UVIC, UManresa y UdG) llevada a cabo entre cuatro profesoras de diversos grados (Bellas Artes, Educación Infantil y Primaria, Educación Social, y Artes Escénicas), que reflexionan sobre cómo desbordar los marcos estancados en la enseñanza superior. MÉTODO: Las prácticas académicas descritas tienen como objetivo contribuir al campo de la investigación educativa basada en las artes, y fomentar en el alumnado una formación encarnada basada en la indagación de la experiencia de aprender. RESULTADOS: Partiendo de metodologías feministas y de pedagogías performáticas, y en colaboración con el equipo comisarial del Centro de Arte Contemporáneo Fabra y Coats de Barcelona, que nos invitó a exponer el proceso de trabajo, la experiencia permitió visibilizar y poner en valor las aportaciones del alumnado. DISCUSIÓN: La principal contribución de esta iniciativa es repensar el sentido de la enseñanza artística como un escenario de producción cultural (no solo de transmisión de saber), un modo de reflexionar de forma crítica (mediante métodos artísticos) sobre las maneras de aprender y estar en la universidad, de autorizarse como productores/as de conocimiento, de crear procesos artísticos colaborativos, y de generar prácticas situadas y transformadoras en el contexto (educativo, artístico, profesional)</datacite:description>
<datacite:description descriptionType="Abstract">Aquest article descriu l’experiència d’innovació docent i col·laboració interuniversitària (UB, UVic, UManresa i UdG) duta a terme entre quatre docents de diversos graus (Belles Arts, Educació Infantil i Primària, Educació Social i Arts Escèniques), que reflexionen sobre com desbordar els marcs estancats en l’educació superior. MÈTODE: Les pràctiques acadèmiques descrites tenen com a objectiu contribuir al camp de la investigació educativa basada en les arts, i fomentar en l’alumnat una formació encarnada basada en la indagació de l’experiència d’aprendre. RESULTATS: Partint de metodologies feministes i pedagogies performatives, i en col·laboració amb l’equip comissarial del Centre d’Art Contemporani Fabra i Coats de Barcelona, que va convidar a exposar el procés de treball, l’experiència va permetre visibilitzar i posar en valor les aportacions de l’alumnat. DISCUSSIÓ: La principal contribució d’aquesta iniciativa és repensar el sentit de l’educació artística com un escenari de producció cultural (no només de transmissió de saber), una manera de reflexionar de forma crítica (mitjançant mètodes artístics) sobre les maneres d’aprendre i ser a la universitat, d’autoritzar-se com a productors de coneixement, de crear processos artístics col·laboratius, i de generar pràctiques situades i transformadores en el context (educatiu, artístic, professional)</datacite:description>
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<dcterms:abstract>This article describes the experience of an interuniversity teaching innovation project carried out by four teachers from the universities of Barcelona, Girona, Vic and Manresa. The project explored teaching innovation in bachelor’s degrees in fine arts, childhood and primary education, social education and the performing arts. The writers reflect on how to break down the more rigid structures of higher education. METHOD: The academic practices described sought to contribute to the field of arts-based educational research and encourage students to engage in embodied and inquiry-based learning. RESULTS: The project, which was informed by feminist methodologies and performative pedagogies, received the support of the curatorial team at the Fabra & Coats Centre of Contemporary Art of Barcelona, who invited the writers to exhibit the different stages of the project at the Centre. The project highlighted and added value to the contributions students make in the higher education classroom. DISCUSSION: The main contribution of this initiative was to rethink the purpose of art education, which can be a scenario not only for knowledge transfer but for cultural production. The initiative also used art to promote critical thinking about how learning takes place and what it means to be in a university, and it helped students become empowered as producers of knowledge, creators of artistic and collaborative processes, and generators of contextualized and transformative educational, artistic and professional practices</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Este artículo describe la experiencia de innovación docente y colaboración interuniversitaria (UB, UVIC, UManresa y UdG) llevada a cabo entre cuatro profesoras de diversos grados (Bellas Artes, Educación Infantil y Primaria, Educación Social, y Artes Escénicas), que reflexionan sobre cómo desbordar los marcos estancados en la enseñanza superior. MÉTODO: Las prácticas académicas descritas tienen como objetivo contribuir al campo de la investigación educativa basada en las artes, y fomentar en el alumnado una formación encarnada basada en la indagación de la experiencia de aprender. RESULTADOS: Partiendo de metodologías feministas y de pedagogías performáticas, y en colaboración con el equipo comisarial del Centro de Arte Contemporáneo Fabra y Coats de Barcelona, que nos invitó a exponer el proceso de trabajo, la experiencia permitió visibilizar y poner en valor las aportaciones del alumnado. DISCUSIÓN: La principal contribución de esta iniciativa es repensar el sentido de la enseñanza artística como un escenario de producción cultural (no solo de transmisión de saber), un modo de reflexionar de forma crítica (mediante métodos artísticos) sobre las maneras de aprender y estar en la universidad, de autorizarse como productores/as de conocimiento, de crear procesos artísticos colaborativos, y de generar prácticas situadas y transformadoras en el contexto (educativo, artístico, profesional)</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>Aquest article descriu l’experiència d’innovació docent i col·laboració interuniversitària (UB, UVic, UManresa i UdG) duta a terme entre quatre docents de diversos graus (Belles Arts, Educació Infantil i Primària, Educació Social i Arts Escèniques), que reflexionen sobre com desbordar els marcs estancats en l’educació superior. MÈTODE: Les pràctiques acadèmiques descrites tenen com a objectiu contribuir al camp de la investigació educativa basada en les arts, i fomentar en l’alumnat una formació encarnada basada en la indagació de l’experiència d’aprendre. RESULTATS: Partint de metodologies feministes i pedagogies performatives, i en col·laboració amb l’equip comissarial del Centre d’Art Contemporani Fabra i Coats de Barcelona, que va convidar a exposar el procés de treball, l’experiència va permetre visibilitzar i posar en valor les aportacions de l’alumnat. DISCUSSIÓ: La principal contribució d’aquesta iniciativa és repensar el sentit de l’educació artística com un escenari de producció cultural (no només de transmissió de saber), una manera de reflexionar de forma crítica (mitjançant mètodes artístics) sobre les maneres d’aprendre i ser a la universitat, d’autoritzar-se com a productors de coneixement, de crear processos artístics col·laboratius, i de generar pràctiques situades i transformadores en el context (educatiu, artístic, professional)</dcterms:abstract>
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<dc:description>Este artículo describe la experiencia de innovación docente y colaboración interuniversitaria (UB, UVIC, UManresa y UdG) llevada a cabo entre cuatro profesoras de diversos grados (Bellas Artes, Educación Infantil y Primaria, Educación Social, y Artes Escénicas), que reflexionan sobre cómo desbordar los marcos estancados en la enseñanza superior. MÉTODO: Las prácticas académicas descritas tienen como objetivo contribuir al campo de la investigación educativa basada en las artes, y fomentar en el alumnado una formación encarnada basada en la indagación de la experiencia de aprender. RESULTADOS: Partiendo de metodologías feministas y de pedagogías performáticas, y en colaboración con el equipo comisarial del Centro de Arte Contemporáneo Fabra y Coats de Barcelona, que nos invitó a exponer el proceso de trabajo, la experiencia permitió visibilizar y poner en valor las aportaciones del alumnado. DISCUSIÓN: La principal contribución de esta iniciativa es repensar el sentido de la enseñanza artística como un escenario de producción cultural (no solo de transmisión de saber), un modo de reflexionar de forma crítica (mediante métodos artísticos) sobre las maneras de aprender y estar en la universidad, de autorizarse como productores/as de conocimiento, de crear procesos artísticos colaborativos, y de generar prácticas situadas y transformadoras en el contexto (educativo, artístico, profesional)</dc:description>
<dc:description>Aquest article descriu l’experiència d’innovació docent i col·laboració interuniversitària (UB, UVic, UManresa i UdG) duta a terme entre quatre docents de diversos graus (Belles Arts, Educació Infantil i Primària, Educació Social i Arts Escèniques), que reflexionen sobre com desbordar els marcs estancats en l’educació superior. MÈTODE: Les pràctiques acadèmiques descrites tenen com a objectiu contribuir al camp de la investigació educativa basada en les arts, i fomentar en l’alumnat una formació encarnada basada en la indagació de l’experiència d’aprendre. RESULTATS: Partint de metodologies feministes i pedagogies performatives, i en col·laboració amb l’equip comissarial del Centre d’Art Contemporani Fabra i Coats de Barcelona, que va convidar a exposar el procés de treball, l’experiència va permetre visibilitzar i posar en valor les aportacions de l’alumnat. DISCUSSIÓ: La principal contribució d’aquesta iniciativa és repensar el sentit de l’educació artística com un escenari de producció cultural (no només de transmissió de saber), una manera de reflexionar de forma crítica (mitjançant mètodes artístics) sobre les maneres d’aprendre i ser a la universitat, d’autoritzar-se com a productors de coneixement, de crear processos artístics col·laboratius, i de generar pràctiques situades i transformadores en el context (educatiu, artístic, professional)</dc:description>
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<field name="value">'Desbordar la Universidad' como una forma de estar y de repensar la educación desde una práctica encarnada y performática: la investigación educativa basada en las artes como innovación docente</field>
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