<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oai_dc:dc schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd">
<dc:title>La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</dc:title>
<dc:creator>Saz Peñamaria, Alexandra</dc:creator>
<dc:contributor>Coll Salvador, César</dc:contributor>
<dc:subject>Aprenentatge personalitzat</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</dc:subject>
<dc:subject>Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</dc:subject>
<dc:subject>Societat del coneixement i de l'aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</dc:subject>
<dc:subject>Higher education</dc:subject>
<dc:subject>Learning ecologies</dc:subject>
<dc:subject>Personal learning environments (PLE)</dc:subject>
<dc:subject>Personal working and learning environments (PWLE)</dc:subject>
<dc:subject>Personalized learning</dc:subject>
<dc:subject>Society of knowledge and learning</dc:subject>
<dc:subject>Information and communications technology (ICT)</dc:subject>
<dc:subject>Ecologia de l'aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>159.9</dc:subject>
<dc:description>En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</dc:description>
<dc:description>In the society of knowledge and learning the university is central for progress and social transformation. The university should be motor in teaching strategies that promote knowledge construction thanks to the possibilities offered by Information and communications technology (ICT). In this sense, personal learning environments (PLE) become a turning point in educational practices with ICT as well as an opportunity to promote a university without walls, that meets the demands of the society of knowledge and learning. The aim of this thesis is to study how to introduce ICT, and more specifically personal learning environments, in formal teaching and learning activities. It is an applied and action-oriented research which understands the introduction of PLE as a driving methodology of digital wisdom. For this reason, the final conclusions are made as proposals for action to institutions of higher education, university teachers and technology developers. As a methodological strategy and with the aim of understanding the phenomenon of study in a real context, we decided to study two different educational streams: the course Environments, tools and practices of virtual learning, from the Master’s degree Educational Psychology/MIPE coordinated by the University of Barcelona, and the course Educational Psychology, from the Bachelor of Educational Sciences at the University of Andorra. In order to expand the research conducted in the two case studies we have also analyzed the valuations of a large sample of students; on the possibility of incorporating to their present virtual learning environments (EVA) the key features of PLE.</dc:description>
<dc:date>2014-10-14T13:32:51Z</dc:date>
<dc:date>2014-10-14T13:32:51Z</dc:date>
<dc:date>2014-10-10</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/283146</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>512 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</oai_dc:dc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<dim:dim schemaLocation="http://www.dspace.org/xmlns/dspace/dim http://www.dspace.org/schema/dim.xsd">
<dim:field authority="d6ea8edb-c285-4eb4-93d3-834d68c88254" confidence="600" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="author">Saz Peñamaria, Alexandra</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremail">asaz@uda.ad</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authoremailshow">true</dim:field>
<dim:field authority="2958fecd-c534-4af1-8c90-1c2ca880548e" confidence="-1" element="contributor" mdschema="dc" qualifier="director">Coll Salvador, César</dim:field>
<dim:field element="contributor" mdschema="dc" qualifier="authorsendemail">true</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="accessioned">2014-10-14T13:32:51Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="available">2014-10-14T13:32:51Z</dim:field>
<dim:field element="date" mdschema="dc" qualifier="issued">2014-10-10</dim:field>
<dim:field element="identifier" mdschema="dc" qualifier="uri">http://hdl.handle.net/10803/283146</dim:field>
<dim:field element="description" lang="cat" mdschema="dc" qualifier="abstract">En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</dim:field>
<dim:field element="description" lang="eng" mdschema="dc" qualifier="abstract">In the society of knowledge and learning the university is central for progress and social transformation. The university should be motor in teaching strategies that promote knowledge construction thanks to the possibilities offered by Information and communications technology (ICT). In this sense, personal learning environments (PLE) become a turning point in educational practices with ICT as well as an opportunity to promote a university without walls, that meets the demands of the society of knowledge and learning. The aim of this thesis is to study how to introduce ICT, and more specifically personal learning environments, in formal teaching and learning activities. It is an applied and action-oriented research which understands the introduction of PLE as a driving methodology of digital wisdom. For this reason, the final conclusions are made as proposals for action to institutions of higher education, university teachers and technology developers. As a methodological strategy and with the aim of understanding the phenomenon of study in a real context, we decided to study two different educational streams: the course Environments, tools and practices of virtual learning, from the Master’s degree Educational Psychology/MIPE coordinated by the University of Barcelona, and the course Educational Psychology, from the Bachelor of Educational Sciences at the University of Andorra. In order to expand the research conducted in the two case studies we have also analyzed the valuations of a large sample of students; on the possibility of incorporating to their present virtual learning environments (EVA) the key features of PLE.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="extent">512 p.</dim:field>
<dim:field element="format" mdschema="dc" qualifier="mimetype">application/pdf</dim:field>
<dim:field element="language" mdschema="dc" qualifier="iso">spa</dim:field>
<dim:field element="publisher" mdschema="dc">Universitat d'Andorra</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="license">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dim:field>
<dim:field element="rights" mdschema="dc" qualifier="accessLevel">info:eu-repo/semantics/openAccess</dim:field>
<dim:field element="source" mdschema="dc">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Aprenentatge personalitzat</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Ensenyament superior</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Societat del coneixement i de l'aprenentatge</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Higher education</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Learning ecologies</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Personal learning environments (PLE)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Personal working and learning environments (PWLE)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Personalized learning</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Society of knowledge and learning</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Information and communications technology (ICT)</dim:field>
<dim:field element="subject" mdschema="dc">Ecologia de l'aprenentatge</dim:field>
<dim:field element="subject" lang="cat" mdschema="dc" qualifier="udc">159.9</dim:field>
<dim:field element="title" mdschema="dc">La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dim:field>
<dim:field element="type" mdschema="dc">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dim:field>
<dim:field element="embargo" mdschema="dc" qualifier="terms">cap</dim:field>
</dim:dim>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<thesis schemaLocation="http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/ http://www.ndltd.org/standards/metadata/etdms/1.0/etdms.xsd">
<title>La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</title>
<creator>Saz Peñamaria, Alexandra</creator>
<contributor>asaz@uda.ad</contributor>
<contributor>true</contributor>
<contributor>Coll Salvador, César</contributor>
<contributor>true</contributor>
<subject>Aprenentatge personalitzat</subject>
<subject>Ensenyament superior</subject>
<subject>Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</subject>
<subject>Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</subject>
<subject>Societat del coneixement i de l'aprenentatge</subject>
<subject>Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</subject>
<subject>Higher education</subject>
<subject>Learning ecologies</subject>
<subject>Personal learning environments (PLE)</subject>
<subject>Personal working and learning environments (PWLE)</subject>
<subject>Personalized learning</subject>
<subject>Society of knowledge and learning</subject>
<subject>Information and communications technology (ICT)</subject>
<subject>Ecologia de l'aprenentatge</subject>
<description>En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</description>
<description>In the society of knowledge and learning the university is central for progress and social transformation. The university should be motor in teaching strategies that promote knowledge construction thanks to the possibilities offered by Information and communications technology (ICT). In this sense, personal learning environments (PLE) become a turning point in educational practices with ICT as well as an opportunity to promote a university without walls, that meets the demands of the society of knowledge and learning. The aim of this thesis is to study how to introduce ICT, and more specifically personal learning environments, in formal teaching and learning activities. It is an applied and action-oriented research which understands the introduction of PLE as a driving methodology of digital wisdom. For this reason, the final conclusions are made as proposals for action to institutions of higher education, university teachers and technology developers. As a methodological strategy and with the aim of understanding the phenomenon of study in a real context, we decided to study two different educational streams: the course Environments, tools and practices of virtual learning, from the Master’s degree Educational Psychology/MIPE coordinated by the University of Barcelona, and the course Educational Psychology, from the Bachelor of Educational Sciences at the University of Andorra. In order to expand the research conducted in the two case studies we have also analyzed the valuations of a large sample of students; on the possibility of incorporating to their present virtual learning environments (EVA) the key features of PLE.</description>
<date>2014-10-14</date>
<date>2014-10-14</date>
<date>2014-10-10</date>
<type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</type>
<type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</type>
<identifier>http://hdl.handle.net/10803/283146</identifier>
<language>spa</language>
<rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</rights>
<rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</rights>
<publisher>Universitat d'Andorra</publisher>
<source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</source>
</thesis>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>00925njm 22002777a 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="042">
<subfield code="a">dc</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="720">
<subfield code="a">Saz Peñamaria, Alexandra</subfield>
<subfield code="e">author</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="260">
<subfield code="c">2014-10-10</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">In the society of knowledge and learning the university is central for progress and social transformation. The university should be motor in teaching strategies that promote knowledge construction thanks to the possibilities offered by Information and communications technology (ICT). In this sense, personal learning environments (PLE) become a turning point in educational practices with ICT as well as an opportunity to promote a university without walls, that meets the demands of the society of knowledge and learning. The aim of this thesis is to study how to introduce ICT, and more specifically personal learning environments, in formal teaching and learning activities. It is an applied and action-oriented research which understands the introduction of PLE as a driving methodology of digital wisdom. For this reason, the final conclusions are made as proposals for action to institutions of higher education, university teachers and technology developers. As a methodological strategy and with the aim of understanding the phenomenon of study in a real context, we decided to study two different educational streams: the course Environments, tools and practices of virtual learning, from the Master’s degree Educational Psychology/MIPE coordinated by the University of Barcelona, and the course Educational Psychology, from the Bachelor of Educational Sciences at the University of Andorra. In order to expand the research conducted in the two case studies we have also analyzed the valuations of a large sample of students; on the possibility of incorporating to their present virtual learning environments (EVA) the key features of PLE.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="8" ind2=" " tag="024">
<subfield code="a">http://hdl.handle.net/10803/283146</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Aprenentatge personalitzat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Ensenyament superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Societat del coneixement i de l'aprenentatge</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Higher education</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Learning ecologies</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Personal learning environments (PLE)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Personal working and learning environments (PWLE)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Personalized learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Society of knowledge and learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Information and communications technology (ICT)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Ecologia de l'aprenentatge</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<record schemaLocation="http://www.loc.gov/MARC21/slim http://www.loc.gov/standards/marcxml/schema/MARC21slim.xsd">
<leader>nam a 5i 4500</leader>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Aprenentatge personalitzat</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Ensenyament superior</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Societat del coneixement i de l'aprenentatge</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Higher education</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Learning ecologies</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Personal learning environments (PLE)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Personal working and learning environments (PWLE)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Personalized learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Society of knowledge and learning</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Information and communications technology (ICT)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="653">
<subfield code="a">Ecologia de l'aprenentatge</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2="0" tag="245">
<subfield code="a">La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="1" tag="264">
<subfield code="a">:</subfield>
<subfield code="b">Universitat d'Andorra,</subfield>
<subfield code="c">2014</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="4" ind2="0" tag="856">
<subfield code="z">Accés lliure</subfield>
<subfield code="u">http://hdl.handle.net/10803/283146</subfield>
</datafield>
<controlfield tag="007">cr |||||||||||</controlfield>
<controlfield tag="008">AAMMDDs2014 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c</controlfield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="100">
<subfield code="a">Saz Peñamaria, Alexandra,</subfield>
<subfield code="e">autor</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="300">
<subfield code="a">1 recurs en línia (512 pàgines)</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2="4" tag="655">
<subfield code="a">Tesis i dissertacions electròniques</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="1" ind2=" " tag="700">
<subfield code="a">Coll Salvador, César,</subfield>
<subfield code="e">supervisor acadèmic</subfield>
</datafield>
<datafield ind1="0" ind2=" " tag="730">
<subfield code="a">TDX</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="520">
<subfield code="a">En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="998">
<subfield code="a">u50</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="040">
<subfield code="a">ES-BaCBU</subfield>
<subfield code="b">cat</subfield>
<subfield code="e">rda</subfield>
<subfield code="c">ES-BaCBU</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="336">
<subfield code="a">text</subfield>
<subfield code="b">txt</subfield>
<subfield code="2">rdacontent</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="337">
<subfield code="a">informàtic</subfield>
<subfield code="b">c</subfield>
<subfield code="2">rdamedia</subfield>
</datafield>
<datafield ind1=" " ind2=" " tag="338">
<subfield code="a">recurs en línia</subfield>
<subfield code="b">cr</subfield>
<subfield code="2">rdacarrier</subfield>
</datafield>
</record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mets ID=" DSpace_ITEM_10803-283146" OBJID=" hdl:10803/283146" PROFILE="DSpace METS SIP Profile 1.0" TYPE="DSpace ITEM" schemaLocation="http://www.loc.gov/METS/ http://www.loc.gov/standards/mets/mets.xsd">
<metsHdr CREATEDATE="2024-09-05T18:40:24Z">
<agent ROLE="CUSTODIAN" TYPE="ORGANIZATION">
<name>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</name>
</agent>
</metsHdr>
<dmdSec ID="DMD_10803_283146">
<mdWrap MDTYPE="MODS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">author</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Saz Peñamaria, Alexandra</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>asaz@uda.ad</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authoremailshow</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">director</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>Coll Salvador, César</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:name>
<mods:role>
<mods:roleTerm type="text">authorsendemail</mods:roleTerm>
</mods:role>
<mods:namePart>true</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2014-10-14T13:32:51Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2014-10-14T13:32:51Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2014-10-10</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/283146</mods:identifier>
<mods:abstract>En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</mods:abstract>
<mods:abstract>In the society of knowledge and learning the university is central for progress and social transformation. The university should be motor in teaching strategies that promote knowledge construction thanks to the possibilities offered by Information and communications technology (ICT). In this sense, personal learning environments (PLE) become a turning point in educational practices with ICT as well as an opportunity to promote a university without walls, that meets the demands of the society of knowledge and learning. The aim of this thesis is to study how to introduce ICT, and more specifically personal learning environments, in formal teaching and learning activities. It is an applied and action-oriented research which understands the introduction of PLE as a driving methodology of digital wisdom. For this reason, the final conclusions are made as proposals for action to institutions of higher education, university teachers and technology developers. As a methodological strategy and with the aim of understanding the phenomenon of study in a real context, we decided to study two different educational streams: the course Environments, tools and practices of virtual learning, from the Master’s degree Educational Psychology/MIPE coordinated by the University of Barcelona, and the course Educational Psychology, from the Bachelor of Educational Sciences at the University of Andorra. In order to expand the research conducted in the two case studies we have also analyzed the valuations of a large sample of students; on the possibility of incorporating to their present virtual learning environments (EVA) the key features of PLE.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm authority="rfc3066">spa</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:subject>
<mods:topic>Aprenentatge personalitzat</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Ensenyament superior</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Societat del coneixement i de l'aprenentatge</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Higher education</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Learning ecologies</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Personal learning environments (PLE)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Personal working and learning environments (PWLE)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Personalized learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Society of knowledge and learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Information and communications technology (ICT)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Ecologia de l'aprenentatge</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
</xmlData>
</mdWrap>
</dmdSec>
<amdSec ID="FO_10803_283146_1">
<techMD ID="TECH_O_10803_283146_1">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/1/SAZTesiDoctoralFinal.pdf</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>14fa5fd793957a9d3dbb4a3d67337b7c</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>6214226</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>application/pdf</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>SAZTesiDoctoralFinal.pdf</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<amdSec ID="FT_10803_283146_5">
<techMD ID="TECH_T_10803_283146_5">
<mdWrap MDTYPE="PREMIS">
<xmlData schemaLocation="http://www.loc.gov/standards/premis http://www.loc.gov/standards/premis/PREMIS-v1-0.xsd">
<premis:premis>
<premis:object>
<premis:objectIdentifier>
<premis:objectIdentifierType>URL</premis:objectIdentifierType>
<premis:objectIdentifierValue>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/5/SAZTesiDoctoralFinal.pdf.txt</premis:objectIdentifierValue>
</premis:objectIdentifier>
<premis:objectCategory>File</premis:objectCategory>
<premis:objectCharacteristics>
<premis:fixity>
<premis:messageDigestAlgorithm>MD5</premis:messageDigestAlgorithm>
<premis:messageDigest>9da9850a52ee3e79433737b5b96119ac</premis:messageDigest>
</premis:fixity>
<premis:size>1248133</premis:size>
<premis:format>
<premis:formatDesignation>
<premis:formatName>text/plain</premis:formatName>
</premis:formatDesignation>
</premis:format>
</premis:objectCharacteristics>
<premis:originalName>SAZTesiDoctoralFinal.pdf.txt</premis:originalName>
</premis:object>
</premis:premis>
</xmlData>
</mdWrap>
</techMD>
</amdSec>
<fileSec>
<fileGrp USE="ORIGINAL">
<file ADMID="FO_10803_283146_1" CHECKSUM="14fa5fd793957a9d3dbb4a3d67337b7c" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_283146_1" ID="BITSTREAM_ORIGINAL_10803_283146_1" MIMETYPE="application/pdf" SEQ="1" SIZE="6214226">
</file>
</fileGrp>
<fileGrp USE="TEXT">
<file ADMID="FT_10803_283146_5" CHECKSUM="9da9850a52ee3e79433737b5b96119ac" CHECKSUMTYPE="MD5" GROUPID="GROUP_BITSTREAM_10803_283146_5" ID="BITSTREAM_TEXT_10803_283146_5" MIMETYPE="text/plain" SEQ="5" SIZE="1248133">
</file>
</fileGrp>
</fileSec>
<structMap LABEL="DSpace Object" TYPE="LOGICAL">
<div ADMID="DMD_10803_283146" TYPE="DSpace Object Contents">
<div TYPE="DSpace BITSTREAM">
</div>
</div>
</structMap>
</mets>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<mods:mods schemaLocation="http://www.loc.gov/mods/v3 http://www.loc.gov/standards/mods/v3/mods-3-1.xsd">
<mods:name>
<mods:namePart>Saz Peñamaria, Alexandra</mods:namePart>
</mods:name>
<mods:extension>
<mods:dateAvailable encoding="iso8601">2014-10-14T13:32:51Z</mods:dateAvailable>
</mods:extension>
<mods:extension>
<mods:dateAccessioned encoding="iso8601">2014-10-14T13:32:51Z</mods:dateAccessioned>
</mods:extension>
<mods:originInfo>
<mods:dateIssued encoding="iso8601">2014-10-10</mods:dateIssued>
</mods:originInfo>
<mods:identifier type="uri">http://hdl.handle.net/10803/283146</mods:identifier>
<mods:abstract>En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</mods:abstract>
<mods:abstract>In the society of knowledge and learning the university is central for progress and social transformation. The university should be motor in teaching strategies that promote knowledge construction thanks to the possibilities offered by Information and communications technology (ICT). In this sense, personal learning environments (PLE) become a turning point in educational practices with ICT as well as an opportunity to promote a university without walls, that meets the demands of the society of knowledge and learning. The aim of this thesis is to study how to introduce ICT, and more specifically personal learning environments, in formal teaching and learning activities. It is an applied and action-oriented research which understands the introduction of PLE as a driving methodology of digital wisdom. For this reason, the final conclusions are made as proposals for action to institutions of higher education, university teachers and technology developers. As a methodological strategy and with the aim of understanding the phenomenon of study in a real context, we decided to study two different educational streams: the course Environments, tools and practices of virtual learning, from the Master’s degree Educational Psychology/MIPE coordinated by the University of Barcelona, and the course Educational Psychology, from the Bachelor of Educational Sciences at the University of Andorra. In order to expand the research conducted in the two case studies we have also analyzed the valuations of a large sample of students; on the possibility of incorporating to their present virtual learning environments (EVA) the key features of PLE.</mods:abstract>
<mods:language>
<mods:languageTerm>spa</mods:languageTerm>
</mods:language>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</mods:accessCondition>
<mods:accessCondition type="useAndReproduction">info:eu-repo/semantics/openAccess</mods:accessCondition>
<mods:subject>
<mods:topic>Aprenentatge personalitzat</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Ensenyament superior</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Societat del coneixement i de l'aprenentatge</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Higher education</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Learning ecologies</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Personal learning environments (PLE)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Personal working and learning environments (PWLE)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Personalized learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Society of knowledge and learning</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Information and communications technology (ICT)</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:subject>
<mods:topic>Ecologia de l'aprenentatge</mods:topic>
</mods:subject>
<mods:titleInfo>
<mods:title>La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</mods:title>
</mods:titleInfo>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</mods:genre>
<mods:genre>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</mods:genre>
</mods:mods>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<oaire:record schemaLocation="http://namespaceopenaire.eu/schema/oaire/">
<dc:title>La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</dc:title>
<datacite:creator>
<datacite:creatorName>Saz Peñamaria, Alexandra</datacite:creatorName>
</datacite:creator>
<datacite:contributor>asaz@uda.ad</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<datacite:contributor>Coll Salvador, César</datacite:contributor>
<datacite:contributor>true</datacite:contributor>
<dc:subject>Aprenentatge personalitzat</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</dc:subject>
<dc:subject>Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</dc:subject>
<dc:subject>Societat del coneixement i de l'aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</dc:subject>
<dc:subject>Higher education</dc:subject>
<dc:subject>Learning ecologies</dc:subject>
<dc:subject>Personal learning environments (PLE)</dc:subject>
<dc:subject>Personal working and learning environments (PWLE)</dc:subject>
<dc:subject>Personalized learning</dc:subject>
<dc:subject>Society of knowledge and learning</dc:subject>
<dc:subject>Information and communications technology (ICT)</dc:subject>
<dc:subject>Ecologia de l'aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>159.9</dc:subject>
<dc:description>En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</dc:description>
<dc:description>In the society of knowledge and learning the university is central for progress and social transformation. The university should be motor in teaching strategies that promote knowledge construction thanks to the possibilities offered by Information and communications technology (ICT). In this sense, personal learning environments (PLE) become a turning point in educational practices with ICT as well as an opportunity to promote a university without walls, that meets the demands of the society of knowledge and learning. The aim of this thesis is to study how to introduce ICT, and more specifically personal learning environments, in formal teaching and learning activities. It is an applied and action-oriented research which understands the introduction of PLE as a driving methodology of digital wisdom. For this reason, the final conclusions are made as proposals for action to institutions of higher education, university teachers and technology developers. As a methodological strategy and with the aim of understanding the phenomenon of study in a real context, we decided to study two different educational streams: the course Environments, tools and practices of virtual learning, from the Master’s degree Educational Psychology/MIPE coordinated by the University of Barcelona, and the course Educational Psychology, from the Bachelor of Educational Sciences at the University of Andorra. In order to expand the research conducted in the two case studies we have also analyzed the valuations of a large sample of students; on the possibility of incorporating to their present virtual learning environments (EVA) the key features of PLE.</dc:description>
<dc:date>2014-10-14T13:32:51Z</dc:date>
<dc:date>2014-10-14T13:32:51Z</dc:date>
<dc:date>2014-10-10</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<datacite:alternateIdentifier>http://hdl.handle.net/10803/283146</datacite:alternateIdentifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:format>512 p.</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:format>application/pdf</dc:format>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
<oaire:file>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/1/SAZTesiDoctoralFinal.pdf</oaire:file>
</oaire:record>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<atom:entry schemaLocation="http://www.w3.org/2005/Atom http://www.kbcafe.com/rss/atom.xsd.xml">
<atom:id>http://hdl.handle.net/10803/283146/ore.xml</atom:id>
<atom:published>2014-10-14T13:32:51Z</atom:published>
<atom:updated>2014-10-14T13:32:51Z</atom:updated>
<atom:source>
<atom:generator>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</atom:generator>
</atom:source>
<atom:title>La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</atom:title>
<atom:author>
<atom:name>Saz Peñamaria, Alexandra</atom:name>
</atom:author>
<oreatom:triples>
<rdf:Description about="http://hdl.handle.net/10803/283146/ore.xml#atom">
<dcterms:modified>2014-10-14T13:32:51Z</dcterms:modified>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/1/SAZTesiDoctoralFinal.pdf">
<dcterms:description>ORIGINAL</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/2/license_url">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/3/license_text">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/4/license_rdf">
<dcterms:description>CC-LICENSE</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/5/SAZTesiDoctoralFinal.pdf.txt">
<dcterms:description>TEXT</dcterms:description>
</rdf:Description>
<rdf:Description about="https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/6/SAZTesiDoctoralFinal.pdf.xml">
<dcterms:description>MEDIA_DOCUMENT</dcterms:description>
</rdf:Description>
</oreatom:triples>
</atom:entry>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<qdc:qualifieddc schemaLocation="http://purl.org/dc/elements/1.1/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dc.xsd http://purl.org/dc/terms/ http://dublincore.org/schemas/xmls/qdc/2006/01/06/dcterms.xsd http://dspace.org/qualifieddc/ http://www.ukoln.ac.uk/metadata/dcmi/xmlschema/qualifieddc.xsd">
<dc:title>La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</dc:title>
<dc:creator>Saz Peñamaria, Alexandra</dc:creator>
<dc:contributor>Coll Salvador, César</dc:contributor>
<dc:subject>Aprenentatge personalitzat</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</dc:subject>
<dc:subject>Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</dc:subject>
<dc:subject>Societat del coneixement i de l'aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</dc:subject>
<dc:subject>Higher education</dc:subject>
<dc:subject>Learning ecologies</dc:subject>
<dc:subject>Personal learning environments (PLE)</dc:subject>
<dc:subject>Personal working and learning environments (PWLE)</dc:subject>
<dc:subject>Personalized learning</dc:subject>
<dc:subject>Society of knowledge and learning</dc:subject>
<dc:subject>Information and communications technology (ICT)</dc:subject>
<dc:subject>Ecologia de l'aprenentatge</dc:subject>
<dcterms:abstract>En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>In the society of knowledge and learning the university is central for progress and social transformation. The university should be motor in teaching strategies that promote knowledge construction thanks to the possibilities offered by Information and communications technology (ICT). In this sense, personal learning environments (PLE) become a turning point in educational practices with ICT as well as an opportunity to promote a university without walls, that meets the demands of the society of knowledge and learning. The aim of this thesis is to study how to introduce ICT, and more specifically personal learning environments, in formal teaching and learning activities. It is an applied and action-oriented research which understands the introduction of PLE as a driving methodology of digital wisdom. For this reason, the final conclusions are made as proposals for action to institutions of higher education, university teachers and technology developers. As a methodological strategy and with the aim of understanding the phenomenon of study in a real context, we decided to study two different educational streams: the course Environments, tools and practices of virtual learning, from the Master’s degree Educational Psychology/MIPE coordinated by the University of Barcelona, and the course Educational Psychology, from the Bachelor of Educational Sciences at the University of Andorra. In order to expand the research conducted in the two case studies we have also analyzed the valuations of a large sample of students; on the possibility of incorporating to their present virtual learning environments (EVA) the key features of PLE.</dcterms:abstract>
<dcterms:dateAccepted>2014-10-14T13:32:51Z</dcterms:dateAccepted>
<dcterms:available>2014-10-14T13:32:51Z</dcterms:available>
<dcterms:created>2014-10-14T13:32:51Z</dcterms:created>
<dcterms:issued>2014-10-10</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/283146</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</qdc:qualifieddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<rdf:RDF schemaLocation="http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/rdf.xsd">
<ow:Publication about="oai:www.tdx.cat:10803/283146">
<dc:title>La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</dc:title>
<dc:creator>Saz Peñamaria, Alexandra</dc:creator>
<dc:contributor>asaz@uda.ad</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:contributor>Coll Salvador, César</dc:contributor>
<dc:contributor>true</dc:contributor>
<dc:subject>Aprenentatge personalitzat</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</dc:subject>
<dc:subject>Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</dc:subject>
<dc:subject>Societat del coneixement i de l'aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</dc:subject>
<dc:subject>Higher education</dc:subject>
<dc:subject>Learning ecologies</dc:subject>
<dc:subject>Personal learning environments (PLE)</dc:subject>
<dc:subject>Personal working and learning environments (PWLE)</dc:subject>
<dc:subject>Personalized learning</dc:subject>
<dc:subject>Society of knowledge and learning</dc:subject>
<dc:subject>Information and communications technology (ICT)</dc:subject>
<dc:subject>Ecologia de l'aprenentatge</dc:subject>
<dc:description>En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</dc:description>
<dc:description>In the society of knowledge and learning the university is central for progress and social transformation. The university should be motor in teaching strategies that promote knowledge construction thanks to the possibilities offered by Information and communications technology (ICT). In this sense, personal learning environments (PLE) become a turning point in educational practices with ICT as well as an opportunity to promote a university without walls, that meets the demands of the society of knowledge and learning. The aim of this thesis is to study how to introduce ICT, and more specifically personal learning environments, in formal teaching and learning activities. It is an applied and action-oriented research which understands the introduction of PLE as a driving methodology of digital wisdom. For this reason, the final conclusions are made as proposals for action to institutions of higher education, university teachers and technology developers. As a methodological strategy and with the aim of understanding the phenomenon of study in a real context, we decided to study two different educational streams: the course Environments, tools and practices of virtual learning, from the Master’s degree Educational Psychology/MIPE coordinated by the University of Barcelona, and the course Educational Psychology, from the Bachelor of Educational Sciences at the University of Andorra. In order to expand the research conducted in the two case studies we have also analyzed the valuations of a large sample of students; on the possibility of incorporating to their present virtual learning environments (EVA) the key features of PLE.</dc:description>
<dc:date>2014-10-14T13:32:51Z</dc:date>
<dc:date>2014-10-14T13:32:51Z</dc:date>
<dc:date>2014-10-10</dc:date>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:identifier>http://hdl.handle.net/10803/283146</dc:identifier>
<dc:language>spa</dc:language>
<dc:rights>L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</dc:rights>
<dc:rights>info:eu-repo/semantics/openAccess</dc:rights>
<dc:publisher>Universitat d'Andorra</dc:publisher>
<dc:source>TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</dc:source>
</ow:Publication>
</rdf:RDF>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<uketd_dc:uketddc schemaLocation="http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/ http://naca.central.cranfield.ac.uk/ethos-oai/2.0/uketd_dc.xsd">
<dc:title>La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</dc:title>
<dc:creator>Saz Peñamaria, Alexandra</dc:creator>
<dcterms:abstract>En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</dcterms:abstract>
<dcterms:abstract>In the society of knowledge and learning the university is central for progress and social transformation. The university should be motor in teaching strategies that promote knowledge construction thanks to the possibilities offered by Information and communications technology (ICT). In this sense, personal learning environments (PLE) become a turning point in educational practices with ICT as well as an opportunity to promote a university without walls, that meets the demands of the society of knowledge and learning. The aim of this thesis is to study how to introduce ICT, and more specifically personal learning environments, in formal teaching and learning activities. It is an applied and action-oriented research which understands the introduction of PLE as a driving methodology of digital wisdom. For this reason, the final conclusions are made as proposals for action to institutions of higher education, university teachers and technology developers. As a methodological strategy and with the aim of understanding the phenomenon of study in a real context, we decided to study two different educational streams: the course Environments, tools and practices of virtual learning, from the Master’s degree Educational Psychology/MIPE coordinated by the University of Barcelona, and the course Educational Psychology, from the Bachelor of Educational Sciences at the University of Andorra. In order to expand the research conducted in the two case studies we have also analyzed the valuations of a large sample of students; on the possibility of incorporating to their present virtual learning environments (EVA) the key features of PLE.</dcterms:abstract>
<uketdterms:institution>Universitat d'Andorra</uketdterms:institution>
<dcterms:issued>2014-10-10</dcterms:issued>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</dc:type>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/publishedVersion</dc:type>
<dc:language type="dcterms:ISO639-2">spa</dc:language>
<dcterms:isReferencedBy>http://hdl.handle.net/10803/283146</dcterms:isReferencedBy>
<dc:identifier type="dcterms:URI">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/1/SAZTesiDoctoralFinal.pdf</dc:identifier>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">14fa5fd793957a9d3dbb4a3d67337b7c</uketdterms:checksum>
<dcterms:hasFormat>https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/5/SAZTesiDoctoralFinal.pdf.txt</dcterms:hasFormat>
<uketdterms:checksum type="uketdterms:MD5">9da9850a52ee3e79433737b5b96119ac</uketdterms:checksum>
<uketdterms:embargodate>cap</uketdterms:embargodate>
<dc:subject>Aprenentatge personalitzat</dc:subject>
<dc:subject>Ensenyament superior</dc:subject>
<dc:subject>Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</dc:subject>
<dc:subject>Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</dc:subject>
<dc:subject>Societat del coneixement i de l'aprenentatge</dc:subject>
<dc:subject>Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</dc:subject>
<dc:subject>Higher education</dc:subject>
<dc:subject>Learning ecologies</dc:subject>
<dc:subject>Personal learning environments (PLE)</dc:subject>
<dc:subject>Personal working and learning environments (PWLE)</dc:subject>
<dc:subject>Personalized learning</dc:subject>
<dc:subject>Society of knowledge and learning</dc:subject>
<dc:subject>Information and communications technology (ICT)</dc:subject>
<dc:subject>Ecologia de l'aprenentatge</dc:subject>
</uketd_dc:uketddc>
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<metadata schemaLocation="http://www.lyncode.com/xoai http://www.lyncode.com/xsd/xoai.xsd">
<element name="dc">
<element name="contributor">
<element name="author">
<element name="none">
<field name="value">Saz Peñamaria, Alexandra</field>
<field name="authority">d6ea8edb-c285-4eb4-93d3-834d68c88254</field>
<field name="confidence">600</field>
<field name="orcid_id">0000-0003-1016-1951</field>
</element>
</element>
<element name="authoremail">
<element name="none">
<field name="value">asaz@uda.ad</field>
</element>
</element>
<element name="authoremailshow">
<element name="none">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
<element name="director">
<element name="none">
<field name="value">Coll Salvador, César</field>
<field name="authority">2958fecd-c534-4af1-8c90-1c2ca880548e</field>
<field name="confidence">-1</field>
</element>
</element>
<element name="authorsendemail">
<element name="none">
<field name="value">true</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="date">
<element name="accessioned">
<element name="none">
<field name="value">2014-10-14T13:32:51Z</field>
</element>
</element>
<element name="available">
<element name="none">
<field name="value">2014-10-14T13:32:51Z</field>
</element>
</element>
<element name="issued">
<element name="none">
<field name="value">2014-10-10</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="identifier">
<element name="uri">
<element name="none">
<field name="value">http://hdl.handle.net/10803/283146</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="description">
<element name="abstract">
<element name="cat">
<field name="value">En la societat del coneixement i de l’aprenentatge la universitat ocupa un lloc fonamental com a factor de progrés i transformació social. La universitat ha de ser motor d’estratègies didàctiques que fomentin la construcció del coneixement, gràcies a les possibilitats que ofereixen les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC). En aquest sentit, els entorns personals d’aprenentatge (PLE) esdevenen un punt d’inflexió en les pràctiques educatives amb les TIC i una oportunitat per promoure una universitat sense murs que doni resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l’aprenentatge. L’objectiu d’aquesta tesi doctoral és analitzar com s’introdueixen les TIC, i més concretament els entorns personals d’aprenentatge, en activitats d’ensenyament-aprenentatge formals. És una recerca aplicada i orientada a l’acció, en què la introducció dels PLE s’entén com una metodologia impulsora de la saviesa digital. Per aquest motiu, les conclusions finals estan formulades com a propostes d’acció per a les institucions d’educació superior, els docents universitaris i els desenvolupadors tecnològics. Com a estratègia metodològica i amb l’objectiu de comprendre el fenomen d’estudi en un context real, s’ha optat per l’estudi de dos casos: el mòdul Entornos, intrumentos y prácticas de aprendizaje virtual (M9) del Màster Interuniversitari de Psicologia de l’Educació (MIPE) coordinat per la Universitat de Barcelona i l’assignatura de Psicologia de l’educació dels estudis del Bàtxelor en Ciències de l’educació (BCE) de la Universitat d’Andorra. A fi d’ampliar la investigació realitzada en els dos casos d’estudi, també s’han analitzat les valoracions d’una àmplia mostra d’estudiants, sobre la possibilitat d’incorporar als entorns virtuals d’aprenentatge (EVA) de les seves institucions les característiques clau dels PLE i el grau d’utilitat per als seus aprenentatges.</field>
</element>
<element name="eng">
<field name="value">In the society of knowledge and learning the university is central for progress and social transformation. The university should be motor in teaching strategies that promote knowledge construction thanks to the possibilities offered by Information and communications technology (ICT). In this sense, personal learning environments (PLE) become a turning point in educational practices with ICT as well as an opportunity to promote a university without walls, that meets the demands of the society of knowledge and learning. The aim of this thesis is to study how to introduce ICT, and more specifically personal learning environments, in formal teaching and learning activities. It is an applied and action-oriented research which understands the introduction of PLE as a driving methodology of digital wisdom. For this reason, the final conclusions are made as proposals for action to institutions of higher education, university teachers and technology developers. As a methodological strategy and with the aim of understanding the phenomenon of study in a real context, we decided to study two different educational streams: the course Environments, tools and practices of virtual learning, from the Master’s degree Educational Psychology/MIPE coordinated by the University of Barcelona, and the course Educational Psychology, from the Bachelor of Educational Sciences at the University of Andorra. In order to expand the research conducted in the two case studies we have also analyzed the valuations of a large sample of students; on the possibility of incorporating to their present virtual learning environments (EVA) the key features of PLE.</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="format">
<element name="extent">
<element name="none">
<field name="value">512 p.</field>
</element>
</element>
<element name="mimetype">
<element name="none">
<field name="value">application/pdf</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="language">
<element name="iso">
<element name="none">
<field name="value">spa</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="publisher">
<element name="none">
<field name="value">Universitat d'Andorra</field>
</element>
</element>
<element name="rights">
<element name="license">
<element name="none">
<field name="value">L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/</field>
</element>
</element>
<element name="accessLevel">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/openAccess</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="source">
<element name="none">
<field name="value">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
</element>
</element>
<element name="subject">
<element name="none">
<field name="value">Aprenentatge personalitzat</field>
<field name="value">Ensenyament superior</field>
<field name="value">Entorns personals d'aprenentatge (PLE)</field>
<field name="value">Espais personals de treball i aprenentatge (EPTA)</field>
<field name="value">Societat del coneixement i de l'aprenentatge</field>
<field name="value">Tecnologies de la informació i la comunicació (TIC)</field>
<field name="value">Higher education</field>
<field name="value">Learning ecologies</field>
<field name="value">Personal learning environments (PLE)</field>
<field name="value">Personal working and learning environments (PWLE)</field>
<field name="value">Personalized learning</field>
<field name="value">Society of knowledge and learning</field>
<field name="value">Information and communications technology (ICT)</field>
<field name="value">Ecologia de l'aprenentatge</field>
</element>
<element name="udc">
<element name="cat">
<field name="value">159.9</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="title">
<element name="none">
<field name="value">La construcción del conocimiento en entornos personales de aprendizaje</field>
</element>
</element>
<element name="type">
<element name="none">
<field name="value">info:eu-repo/semantics/doctoralThesis</field>
<field name="value">info:eu-repo/semantics/publishedVersion</field>
</element>
</element>
<element name="embargo">
<element name="terms">
<element name="none">
<field name="value">cap</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundles">
<element name="bundle">
<field name="name">ORIGINAL</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">SAZTesiDoctoralFinal.pdf</field>
<field name="originalName">SAZTesiDoctoralFinal.pdf</field>
<field name="format">application/pdf</field>
<field name="size">6214226</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/1/SAZTesiDoctoralFinal.pdf</field>
<field name="checksum">14fa5fd793957a9d3dbb4a3d67337b7c</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">1</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">CC-LICENSE</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">license_url</field>
<field name="originalName">license_url</field>
<field name="format">text/plain; charset=utf-8</field>
<field name="size">46</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/2/license_url</field>
<field name="checksum">9f2020a497eacc3c6092de175e4836a8</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">2</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_text</field>
<field name="originalName">license_text</field>
<field name="format">text/html; charset=utf-8</field>
<field name="size">0</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/3/license_text</field>
<field name="checksum">d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">3</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="bitstream">
<field name="name">license_rdf</field>
<field name="originalName">license_rdf</field>
<field name="format">application/rdf+xml; charset=utf-8</field>
<field name="size">21677</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/4/license_rdf</field>
<field name="checksum">2092cb6e2f8831e7536b23d2193206ab</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">4</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">TEXT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">SAZTesiDoctoralFinal.pdf.txt</field>
<field name="originalName">SAZTesiDoctoralFinal.pdf.txt</field>
<field name="description">Extracted Text</field>
<field name="format">text/plain</field>
<field name="size">1248133</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/5/SAZTesiDoctoralFinal.pdf.txt</field>
<field name="checksum">9da9850a52ee3e79433737b5b96119ac</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">5</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
<element name="bundle">
<field name="name">MEDIA_DOCUMENT</field>
<element name="bitstreams">
<element name="bitstream">
<field name="name">SAZTesiDoctoralFinal.pdf.xml</field>
<field name="originalName">SAZTesiDoctoralFinal.pdf.xml</field>
<field name="description">Document Consulta</field>
<field name="format">text/xml</field>
<field name="size">105</field>
<field name="url">https://www.tdx.cat/bitstream/10803/283146/6/SAZTesiDoctoralFinal.pdf.xml</field>
<field name="checksum">5ba5e5d335165e84f12579455d72b268</field>
<field name="checksumAlgorithm">MD5</field>
<field name="sid">6</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
</element>
</element>
</element>
<element name="others">
<field name="handle">10803/283146</field>
<field name="identifier">oai:www.tdx.cat:10803/283146</field>
<field name="lastModifyDate">2023-03-06 08:24:04.773</field>
<field name="drm">open access</field>
</element>
<element name="repository">
<field name="name">TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)</field>
<field name="mail">pir@csuc.cat</field>
</element>
</metadata>